Avatar billede mjaeger Nybegynder
17. juni 2003 - 11:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er FireWire (til DV-in/out)?

ifm. køb af digitalt videokamera er jeg blevet gjort opmærksom på at DV-out/in tilslutning sker via FireWire på PC'en. Hvordan ved jeg, om jeg har det? Er det standard på nye PC'er? Hvad koster det?
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2003 - 11:30 #1
Avatar billede mjaeger Nybegynder
17. juni 2003 - 11:40 #2
Tak Chalde. Stodderen i butikken sagde 1200 kr. Vildt hva'? Eller kan der være tale om noget andet? Ved du om det også kan fås til bærbar?
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. juni 2003 - 11:41 #3
FireWire er kort sat et interface, dvs. en elektrisk standard for hvordan man sætter 2 eller flere enheder sammen.

Hvis du er meget interesseret, så læs: http://www.apple.com/firewire/

Et kort koster ca. kr. 300,-
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. juni 2003 - 11:42 #4
Se Zitech katalog s. 19 eller gå på www.zitech.dk og søg på Firewire.
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2003 - 11:46 #5
det kan fås som pcmcia kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/pcmcia-kort.asp
søg på firewire...
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2003 - 11:46 #6
og tak for point.
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2003 - 11:47 #7
Avatar billede mjaeger Nybegynder
19. juni 2003 - 13:05 #8
Tak igen Chalde. Men hvad er pcmcia? Er det til bærbar? Hvordan tilsluttes det? Der står "Interface: Cardbus"?? (hold da k... hvor føler man sig dum)...
Avatar billede chalde Seniormester
19. juni 2003 - 16:38 #9
pcmcia er et slot der sidder i siden af din bærbare. Har indsættes kort med diverse egenskaber, netkort/modem og f.eks firewire. Du kan se i dokumentationen til din bærbare om du har det, men det er standard i bærbare, så du burde have mindst en pcmcia port.