Avatar billede marsko Nybegynder
16. juni 2003 - 17:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Maskinen går i blåt/ulovlig handling

Håber I kan hjælpe, da jeg sidder midt i en eksamensopgave, med en computer der har sit eget liv.

Jeg har installeret den nyeste version af Internet Explorer og installerede samtidig Messenger. Jeg blev efterfølgende ved med at få meldinger om, at jeg havde udført en ulovlig handling og at programmet ville lukke ned, også selvom jeg ikke havde Messenger åben. Så Messenger er fjernet igen, da jeg regnede med, det var den, der gav mig problemer. Men det sker stadig og der kommer også jævnligt en blå skærm med adskillige exceptions og ofte går den helt i sort. Den har også bedt mig om at geninstallere Windows, men jeg håber den tager fejl :)

Der var intet i vejen før jeg opgraderede til den nye Internet Explorer, så er det den gamle version, jeg skal have fat i igen??
Avatar billede overchord Nybegynder
16. juni 2003 - 17:47 #1
Har du proevet at geninstalleret den nye version af IE efter du afinstallerede messenger?

Og kan du evt skrive lidt om hvilke error-codes du faar.
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 17:47 #2
Hvilken Windows version?

Explorer er meget integreret i Windows - så meget at hvis der sker fejl de "rigtige" steder, kan den efterlade Windows meget ustabil/ubrugelig.
Avatar billede marsko Nybegynder
16. juni 2003 - 17:56 #3
Nej , jeg har ikke geninstalleret den nye IE efter jeg smed messenger væk

Det er nogle forfærdeligt lange error-codes, men jeg sidder ikke ved computeren lige nu, da jeg så ikke ville kunne lave noget, men jeg skal se efter senere...

Til jpvj - det er Windows 98
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juni 2003 - 18:02 #4
du kan prøve at installere 98 oveni
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 18:15 #5
W98 er jo desværre meget ustabil pr. design. Hvis du kan overskue det, så køb en OEM version sammen med en stang RAM, og så kører du MEGET mere stabilt videre.

Hvis ikke du tænder helt på det, så vil jeg anbefale at du afsætter det nødvendige antal timer, og får reinstalleret W98. Husk backup først ;-)
Avatar billede marsko Nybegynder
16. juni 2003 - 18:22 #6
Jeg ved såmænd ikke hvad jeg tænder på i den forbindelse - OEM version er jeg heller ikke helt med på, hvad betyder - men under alle omstændigheder, men jeg må vist holde mig til en anden computer til opgaven er færdig og så tilkalde assistance efterfølgende. Men jeg vil prøve at geninstallere IE - hvis jeg kan nå det inden den går i blåt... :)
Avatar billede marsko Nybegynder
22. juni 2003 - 20:50 #7
Selvom intet har virket, så får overchord pointene for det hurtige svar...
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juni 2003 - 20:51 #8
Du kunne prøve at sætte din Win98 skive i og klikke Start->Kør skriv SFC tryk <Enter>
Avatar billede marsko Nybegynder
22. juni 2003 - 20:55 #9
Computeren er et arvestykke fra en der anskaffede sig en ny, så det kommer desværre til at knibe...
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juni 2003 - 20:57 #10
Kan du ikke få hans originale skive så?