Avatar billede praetorian Nybegynder
16. juni 2003 - 15:21 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Galleri til hjemmeside

Kære Eksperter.

Jeg står og leder efter et galleri til at kunne ligge online så at man kan uplaode sine billeder og inddele dem i serier og deslige. Det skal kunne kører med PHP/MySql.

Selve galleriet må gerne være nemt at sætte op og skal være gratis.

Jeg håber da at der er nogle der vil være behjælpelige. Jeg skal nok prøve at besvare jeres spørgsmål efter bedste evne.
Avatar billede perj Nybegynder
16. juni 2003 - 15:23 #1
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juni 2003 - 15:23 #2
Avatar billede perj Nybegynder
16. juni 2003 - 15:24 #3
Se linket i bunden :-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. juni 2003 - 15:24 #4
Prøv lige at spørge i PHP kategorien. Programmering - Script - PHP

//akj
Avatar billede perj Nybegynder
16. juni 2003 - 15:29 #5
Hvad med lige at begrunde hvorfor du afviser:-(
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. juni 2003 - 15:29 #6
perj:

Jeg har prøvet og hente det galleri, der er ingen hjælp til at sætte det op ellers noget så derfor har jeg kasseret det, men ellers et godt valg.

ALLE:

Der skal være mulighed for at man kan skjule og adgansbeskytte nogle af kategorierne så at der er mulighed for at styre hvem der kan se hvilke billeder.
Avatar billede perj Nybegynder
16. juni 2003 - 15:34 #7
Spændt på om du finder det, jeg er i gang med  http://www.xigla.com/absoluteig/index.htm
Ellers har jeg kun set http://www.fotokritik.dk der opfylder kravene, men begge koster $$
Avatar billede perj Nybegynder
16. juni 2003 - 15:37 #8
Hov - Zigla er ASP ;-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. juni 2003 - 15:37 #9
Det håber jeg da at jeg gør for gider ihvertfald ikek give 800 kr for det :-(. Men ellers så må jeg nøjes med et der er gratis uden brugeradministration og så bare ligge det ind 2 gange og så lade det ene af dem være beskyttet med brugernavn og kodeord.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. juni 2003 - 15:39 #10
Og det det der fotokritik.dk er jo ikke et galleri som sådan, det jeg tænkte på var et jeg smed op på mit eget hosting og så selv oprettede billedserier og deslige.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 17:26 #11
Jeg kunne kun finde én :o(

http://www.solutions2all.dk/source_show.asp?id=305

MVH
Anders
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 17:27 #12
Du skal bare have en bruger på solutions2all.dk, for at kunne downloade det.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. juni 2003 - 17:40 #13
Og kan det galleri adgangsbeskyttes?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 11:05 #14
Det ved jeg desværre ikke.

Men der findes mange koder på nettet, der kan adgangsbeskytte.
Jeg prøver at lede efter nogen når jeg kommer hjem. (er omme på skolen nu.)
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. juni 2003 - 15:37 #15
Ok, håber da at du finder noget. Eller så kan jeg jo alternativt ligge 2 gallerier op hvoraf det ene så ligger i en beskyttet undermappe.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 14:47 #16
Hej.

Jeg ved ikke om du har fundet det du søger, men her er et der opfylder dine krav:

Gratis (ikke kommercielt)
php/mysql
mulighed for at skjule mapper, oprette brugergrupper og give disse adgang til mapper.

Se det i brug her: http://www.flykending.dk/4images/

Hent det her: http://www.4homepages.de/
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 15:11 #17
Ligger det lige ind her om lidt og tester det.
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 16:34 #18
Hammerhead:

Jeg kan fint ligge det ind og kører installationen. Men når at jeg så prøver på at kalde galleriet får jeg kun lov til at installerer endnu en gang :-(. Og hvis at jeg forsøger at kalde index.php manuelt så ryger jeg bare over til install.php automatisk :-(.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 16:49 #19
du skal slette install.php
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 17:00 #20
Det sagde den så ikke noget om at man skulle gøre, og det står heller ingen steder.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 17:08 #21
okay, det er et stykke tid siden jeg installerede det, men jeg mener at det løser dit problem, samtidigt kan andre ikke ændre opsætningen :-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 17:31 #22
Prøver det lige engang
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 17:34 #23
Har bare nøjes med at omdøbe den, men nu får jeg så en HTTP 404 - Filen blev ikke fundet fejlmelding istedet for :-(.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 17:39 #24
jeg kigger lige på min installation - et øjeblik
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 17:44 #25
Install.php skal slettes.

You must ensure you remove "install.php" and any "update_*_to_*.php" files.
Additionally you may delete all files in "data/database/default" and    the "docs" directory if you wish.

Dette kan være problemet:

The Install-Script will then attempt to write to the config.php file which will
contain the basic configuration data . If the installer cannot write config.php
directly you will be given the option of downloading the file. You should then
re-upload the file to your server, overwriting the existing config.php in the
process.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 17:45 #26
dertil kommer alle CHMOD
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 17:50 #27
Jeg har uploaded config.php filen. Men har dog ikke slettet de der update filer så det prøver jeg lige.
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 17:52 #28
Har lige slettet de der update to... filer og får stadig saamme fejlmelding :-(. Men hvad er det for nogle ting der skal have ændret fil atrributer som det hedder på Windowsk :-).
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:00 #29
galleriet skal have visse rettigheder til bestemte filer, og det skal du formentligt gøre selv.

chmod 777 (drwxrwxrwx) : data/database
chmod 777 (drwxrwxrwx) : data/media
chmod 777 (drwxrwxrwx) : data/thumbnails
chmod 777 (drwxrwxrwx) : data/tmp_media
chmod 777 (drwxrwxrwx) : data/tmp_thumbnails
chmod 777 (drwxrwxrwx) : templates
chmod 777 (drwxrwxrwx) : templates/default
chmod 777 (drwxrwxrwx) : templates/default/media

chmod 666 (-rw-rw-rw-) : all files in the directory "templates/default"
chmod 666 (-rw-rw-rw-) : all files in the directory "templates/default/media"

Det gøres normalt ved at højreklikke på filen og vælge CHMOD
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:02 #30
fejlen med HTTP 404 er jeg ikke stødt på. Hvor har du dit webhotel?
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:08 #31
Webhosting.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:12 #32
Jeg får stadig fejl 404
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:15 #33
de opfylder alle krav som 4images har
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:16 #34
Jeg ved ikke hvad **** der er galt men jeg får stadig fejl 404 selv når at jeg har sat CHMOD på de ting som jeg skal. Argh
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:18 #35
du er sikker på du ikke er kommet til at omdøbe eller slette index.php
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:18 #36
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:19 #37
index.php som fylder 6 KB
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:20 #38
????
Nu ved jeg ikke rigtigt hvad der sker.
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:26 #39
Jeg ved det heller ikke :-(. Jeg er ved at være en smule træt af det her. For så sent som i forgårs lagde jeg et andet galleri ind der virkede perfekt men som jeg dog slettede igen da det ikke kunne det jeg havde brug for. Men fatter ikke hvad der sker :-(.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:31 #40
Jeg kan godt forstå det er irriterende, men det er et rigtigt godt galleri som burde virke på dit webhotel såvidt jeg kan se.

Du kan evt. prøve at slette det og starte forfra :-(

eller fortsætte din søgen.

Jeg kunne også prøve at installere det for dig, men så skulle du udlevere adgangskode osv og det er sgu nok ikke så smart
- selvom jeg er en flink fyr ;-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:39 #41
Prøver lige at slette det og rense databasen
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 18:44 #42
okay.

jeg sidder ved computeren det meste af aftenen så du kan maile til mig på michael@flykending.dk hvis der er problemer eller skrive her.

Jeg har også dansk sprogfil til 4images.
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 18:58 #43
Jeg er ved at gå i spunk over det her med at det ikke gider at kører som jeg vil have det til.

Har slettet de filer der skal slettes som basis samt sat CHMOD men lige lidt hjælper det :-(.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 19:07 #44
har kigget lidt i 4images forum se her om 404

http://www.4homepages.de/forum/viewtopic.php?t=6250&highlight=404

i bunden af indlægget er et andet link(til en engelsk side)
Avatar billede mathiash Nybegynder
26. juni 2003 - 19:10 #45
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 19:16 #46
Hammerhead:

Så virkede det :-). Men du må da gerne sende den danske sprogfil til det hvis at du vil. Men dvs at jeg skal skrive 4images/admin for at kunne komme til at administrere galleriet eller?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 19:21 #47
ENDELIG :-)

nej, du logger bare ind på forsiden. I bunden af siden kommer der et link til controlpanel - der konfigurerer du 4images.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 19:23 #48
Jeg sender den danske fil til din mail. Den skal placeres i mappen lang og du kan så vælge dansk inde i kontrolpanelet - bemærk det gælder kun bruger delen. Admin delen er ikke oversat.
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. juni 2003 - 19:31 #49
Det kan jeg skam også godt overleve. Men er der ingen smart måde at uploade på andet end at man skal til at gøre det via et PHP script ?. Så som at man fx kan ftp'e sine filer up i en bestemt mappe og så autoadde dem derfra?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. juni 2003 - 19:42 #50
Der er 2 måder

Denne her bruger jeg >>Du kan installere et mod som gør at du kan lægge en zip fil op på serveren og åbne den via kontrolpanelet og så installeres alle bilederne på en gang.

Dette skulle også virke, men jeg har ikke prøvet det>>Du kan også oprette dine kategorier, som tildeles et id nummer. Så lægger du dine billeder op i den mappe der nu er oprettet på din server i 4images med samme id nummer. Gå dernæst ind i kontrolpanel og vælg check new images
Avatar billede Chewie Novice
09. juli 2003 - 08:30 #51
hammerhead >> jeg har brug for din hjælp til 4images.de ... hvis du har tid så kig forbi  http://www.eksperten.dk/spm/374230

vi kan ikke få upload funktionen til at virke :(
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. juli 2003 - 20:11 #52
hammerhead:

Jeg kan ikke få løsning nr 2 som du beskriver til at virke. Når at jeg forsøger at trykke Check New Images får jeg følgende fejlmelding:

Warning: opendir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 2245 is not allowed to access ./../data/media/7 owned by uid 99 in /home/sv_tnfsdk/4images/admin/checkimages.php on line 191

Warning: opendir(./../data/media/7): failed to open dir: Success in /home/sv_tnfsdk/4images/admin/checkimages.php on line 191

The following images (0) have not been entered to the database.

Hvad pokker er der lige gjort forkert :-(, men hvis du har den der mod til zipfiler må du da gerne sende den til mig.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
19. juli 2003 - 20:24 #53
Hej

okay, jeg kigger lige på det
Avatar billede bennyh Nybegynder
21. november 2003 - 16:46 #54
jeg har lige testet http://www.4homepages.de/
Det er et utrolig fedt galleri med mange muligheder.
jeg synes det er federe end coppermine.

tjek mit site her som bruger 4images. www.feffe.dk