Avatar billede larslars Nybegynder
16. juni 2003 - 10:24 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ændre papirstørrelse til ikke standard i word

Hej
Hvordan ændrer man papirstørrelsen (under sideopsætning) til en størrelse som ikke er "word-standard".
Jeg har en side jeg skal have sat til 21,9 præcis (papiret er i løbende baner) men så snart jeg foretager ændringen skifter word størrelsen tilbage til 22cm.
Hvis man prøver at sætte siden til 21,8 vælger word 21,7.
Hvordan kan jeg fastdefinere denne sidestørrelse?
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 10:31 #1
Hmmm.. måske er det fordi Word regner om mellem tommer og cm internt. Har du mulighed for at skifte til tommer, indtaste papirstørrelsen i tommer og så skifte tilbage?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juni 2003 - 10:32 #2
Hvis du kører winNT4/2000/XP kan du gå ind og definere din egen form.

Det gøres fra "printers folder", "File" menuen, første faneblad "Forms". Her kan du frit sætte størrelsen for et stykke papir, og det vil så optræde i word.

Det kan da være du løber ind i de samme problemer - men det er da forsøget værd.
Avatar billede jimse Nybegynder
16. juni 2003 - 10:33 #3
Vælger du brugerdefineret og bagefter ændre størrelsen så den passer, for derefter klikke på standard? Så virker det hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 10:34 #4
Du skal trykke på knappen Default (Standard) og sige ja til at alle dokumenter der er baseret på f.eks. Normal.dot skal have den størrelse. Den er nederst når du laver et Page set-up
Avatar billede larslars Nybegynder
16. juni 2003 - 11:36 #5
til jimse og hovsa: Det med standard virker ikke hos mig - jeg har prøvet både i en word 2000 og 97. Jeg kan godt vælge 21,9 - og sætte den som standard. Normal.dot burde så være ændret men hvis jeg går ind i sideopsæt er den ændret tilbage til 22.
Med hensyn til ole's forslag - hvis jeg forstår dig ret - er det inden under de forskellige printeres egenskaber dette skal gøres. Jeg kører med en lexmark printer og her er det sjovt nok ikke muligt at sætte en form op - Det vil også gøre det mere besværligt idet vi har mange forskellige printere hvor denne side skal ud på.
At skifte mellem Tommer og CM gav samme resultat. Jeg kan ikke vælge en anden tomme-størrelse end dem i word.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juni 2003 - 11:46 #6
Nej, det er ikke under de enkelte printeres egenskaber. Men hvis du har flere printere, er det nok netværksprintere, og så skal det sættes op på den server der sender printet direkte til printeren, og ikke på de enkelte klienter.

Start -> Settings -> Printers -> "File" menu -> "Server properties" menu -> "Forms" faneblad.

Det skulle være den direkte måde at komme derind, og jeg har med held lavet adskellige special størrelser på den måde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juni 2003 - 11:47 #7
Bemærk i øvrigt, at det IKKE påvirker printerne på nogen måde. Du får blot muligheden for at vælge en ny type papir til printerne.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 11:53 #8
Indspil en makro, hvor du sætter sideopsætningen. Læg den ind i dokumentets kodemodul under dokument og under open. eller hvis det er en skabelon under new, så er du ude over problemet.