Avatar billede bjacob1 Nybegynder
15. juni 2003 - 13:40 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Ved at være oppe at køre!

Hej
Jeg har været herinde før og spurgt om nogenlunde det samme, men nu er jeg her igen. Kan I ikke give mig en tilbagemelding på www.indbo.com hvordan design, farvevalg, loadtid, oplistning af produkter osv. ser ud for jer!

På forhånd tak!

Bcop
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. juni 2003 - 16:11 #1
flot - har ingen kritik...
måske skulle du fjerne én af stolene i banneret - og skifte den med en sofa?!
Avatar billede izemate Nybegynder
15. juni 2003 - 17:25 #2
burde dette spm. ikke tilhøre design kategorien ? (sorry for spm)
Avatar billede goose Nybegynder
15. juni 2003 - 17:37 #3
For mig at se ligner den alle andre shops fra Scannet.

/Goose
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. juni 2003 - 18:21 #4
Det er vel udemærket som det er, men når du nu spørger, så kunne du jo overveje at ;)

- fjerne 3D effekter på 'Indkøbskurv' o.a. andre windows-elementer

- fjerne scroll på forsiden

- flytte sprogvalget op (hvis du ikke fjerner scroll), eller flytte det over i højre nederste hjørne (så du 'lukker' det store tomme hvide hjørne)

- redigere billedet af haven så det dels ikke:
  - er venstrestillet
  - er kvadratisk
  - har den tunge sorte skyggedel i venstre side

- rykke linkene i menuen lidt ind i forhold til overkriften

- fjerne understregningen på linkene

- gøre reklameboksene lige bredde

- fjerne de unødvendige tekstgentagelser i reklameboksene i højre side

- undlade 3D effekt (bevel) på navnet i toppen

- bruge en anden font i navnet der ikke er så rund, når resten af designet er 'firkantet'

- lade være med at have et så fremtrædende link på forsiden til indkøbsvognen

- spejlvende den grønne 'solvogn', så den vender den rigtige vej som de andre (ind mod læsefeltet)

- lade baggrundsfarven på navnet fylde hele skærmbredden

... når alt det så er sagt, så tror jeg ikke noget af det skaffer flere kunder ...
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. juni 2003 - 07:03 #5
Når der er mailadresser og webadresser burde de laves som links,
og der skiftes mellem de og du
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 17:26 #6
hmm, er det bare mig eller ligner siden ik den her: http://www.tele-k.dk ?
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 17:31 #7
Hvaaa, har du rippet http://www.tele-k.dk ? ;)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. juni 2003 - 17:32 #8
Jow, og også i koderne, men det kan der jo være mange gode grunde til ... ;)
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 17:34 #9
lol hehe, må man bare godt tage koden på den måde ? ;)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. juni 2003 - 17:37 #10
Nej, man må ikke kopiere andres kode uden tilladelse.

Koder o.a. på en hjemmeside har det man kalder 'intellektuel værtshøjde'. D.v.s. det automatisk er beskyttet under copyrights.
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 17:38 #11
så er det jo ulovligt det han har gjort ik ? :D
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. juni 2003 - 17:42 #12
Det kan vi ikke udtale os om. Blot fordi koderne har nogle fællestræk - som f.eks. den submit funktion - foreligger der ikke noget endegyldigt bevis.
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 17:45 #13
hmm hvis du kigger på begge sider, vil du se at deres undersider os ligner hinanden så meget...at det er kun billedet og teksten der skiller dem...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. juni 2003 - 17:47 #14
Ja, men det er ikke noget bevis, at noget ligner hinanden ...
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 17:50 #15
hmm ok ;)
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:23 #16
Hmm...inden der nu sættes rygter igang synes jeg lige at jeg selv vil kommentere de anklager der åbenbart fødes af en simpelt spørgsmål der stilles på eksperten! Der er jo noget der hedder shopsystemer, hvor selve strukturen er ens og hvis man betaler penge for at bruge denne struktur til sit shopsystem er det vel ok....eller hvad??? Så derfor har jeg ikke "rippet" noget som helst!...:-)

Mvh
Bcop
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 19:24 #17
ok :D Men man kan aldrig vide :)
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:30 #18
Hey...du kan da godt forstå at jeg ikke kan have det siddende p¨å mig at jeg har rippet et site...
Avatar billede matz Nybegynder
16. juni 2003 - 19:32 #19
jaja, jeg siger heller ik noget vel ;) du har da heller ik noget siddende når du siger at du har betalt for det.
Avatar billede goose Nybegynder
16. juni 2003 - 20:23 #20
Jeg tror heller ikke bjacob1 har stjålet noget, shoppen er så vidt jeg kan se en shop fra Scannet som der findes et hav af i forvejen, og det er jo klart at koden er ens for alle disse shops, det eneste der kan ændres på er så vidt jeg husker farver og grafik, selve opbygningen er ens:
http://shop.charlottebircow.com/
http://www.pcheadset.dk/
http://www.didactica.dk/
- for lige at nævne et par stykker :o)

/Goose
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. juni 2003 - 20:27 #21
Tak 'goose' !

Godt at få manet mistanken i jorden; specielt i disse 'Kronprinsetider', hvor nogle måske let og uretfærdigt mistænker andre ...