Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 20:49 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

hvem downloader mest?

Heysan,

Jeg tjekkede lige mit forbrug for november måned . . lige omkring 11GB har jeg downloaded . .nogen der kan stikke den :o)

Det er enda først i de sidste 14 dage jeg har brugt nettet til at downloade større fil mængder.

Dette er uden at kører nogen form for server :o)

Jeg er sq glad for at stofa ikke har fået lavet deres nye flex rate ting endnu . .så var det blevet dyrt . .men det koster mig kun 200 kr  :)
Avatar billede liquid Nybegynder
03. december 2000 - 20:50 #1
jeg downloader ca. 8 timer om dagen med 7,3 kb/sek regn det selv ud...
Avatar billede repsac Nybegynder
03. december 2000 - 20:53 #2
Hmmm. Er det noget at prale med? - hvem der har sim PC stående flest timer til at downloade?
Hvad går der galt for den slags mennesker?

OG ... er 200,- ikke ret billigt sluppet?
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 20:55 #3
Kender et par stykker som downer for sindsygt.
Når jeg endelig selv får mit dejlige kabel modem, står den på downing hele tiden!
De små 11GB skal jeg da nok få jordet:)

Hvad downer I egentligt?
Jeg vil højst sansynligt starte med at downe Linux så jeg endelig kan få taget brug af den lede boot manager jeg har installeret.
Derefter tonser jeg vel ind på napperen og fyrer løs dér.
Og sidder på Battle.net mens det hele bliver taget sig af. Man kan ikke få for meget Diablo II:)
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 20:55 #4
Mit forbrug i november lå på 29 gb. Det skal så også lige siges at jeg har hentet MANGE linux\'er.. Hehe.. (2mbit)

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 20:56 #5
Dét jeg downloader skal jeg vist ikke kommentere herinde ;) Det er noget der starter med \"f\" og det sidste bogstav er \"m\", og i midten er der \"il\"..

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 20:57 #6
Mit koster også kun 235 kr.. (Fællesantenne)
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 20:57 #7
heh 29 kan jeg sq ikke stikke :)

Hvorfor henter man mange linux\'er ?
Avatar billede blazer Nybegynder
03. december 2000 - 20:57 #8
fissefrasmåbørm ??
Avatar billede jones Nybegynder
03. december 2000 - 20:58 #9
Hmm hvor stor en harddisk har du ???

hmm hvor mange lovlige ting downloader i så ??? linuxpakken er det største (lovlige) jeg kender !!
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 20:58 #10
Nomiz. Samme kommer mit til at koste. Hvor i landet bor du?
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 21:00 #11
Man kan vel bare downe Baldur\'s Gate II - Shadows of Amn som demo. Den fylder rundt regnet 640MB:)
Linux fylder vidst \"kun\" 540, gør den ikke? (alt afhængig af hvilken version se\'fø\'li)
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:01 #12
Pladask>> Nyborg.
Jones>> 45 GB IBM desktar + 20 GB maxtor
Blazer>> Du tåger
Klas>> Jeg skulle prøve at hente 6\'eren. Så 7\'eren, og så noget der hedder Winlinux..

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:02 #13
Det skal så også lige siges at jeg har holdt Netparty, i én weekend, hvor 4 gutter var på nettet :)

/vh
Simon
Avatar billede martens Guru
03. december 2000 - 21:05 #14
tjaa, det lyder ikke af meget !

Min søn downloader mindst det du har gjort i NOV i DØGNET....

I´ll be back with more details later...

mvh martens
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:07 #15
I døgnet? Tror jeg næppe.. Med mindre du sidder på en 1Gbit\' linje :)

/vh
Simon
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 21:08 #16
Der er jo nogle der er heldige :) men så skal han sq også have et par ordentlige hardiske  :)
Avatar billede martens Guru
03. december 2000 - 21:20 #17
nomiz >> eller mere :o)
Avatar billede martens Guru
03. december 2000 - 21:21 #18
klas >> og en brænder eller 2
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 21:21 #19
1GB=1048MB
29GB=30392
1 time=3600 sekunder
Et døgn=86400 sekunder
86400/30392x100 (eller hva?)
Så ville han downe med 2.842MB i sekundet.
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 21:22 #20
heeh amok  :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:23 #21
Martens>> Jeg har regnet lidt på det, og det vil sige at du rent faktisk skal have en 268 mbit\'s linje..

/vh
Simon
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 21:24 #22
Det kan ikke helt passe . .jeg kan max. downloade med 120 kb/s . .Jeg kunne godt hente 29 gb hvis jeg havde den tændt i længere perioder og havde noget at downloade  :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:24 #23
Næsten 3000 mb i sekundet!! Godt klaret!
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 21:24 #24
Martens - Hvilken forbindelse har du ?
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 21:25 #25
På et døgn?:)
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:25 #26
Jeg kan så hente med de gyldne 246 kb :)

/vh
Simon
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 21:26 #27
Næsten 3MB i sekundet. Sq ike 3GB,
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 21:27 #28
Kom vidst til at skrive MB i stedet for KB
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:29 #29
Nååå...
Avatar billede martens Guru
03. december 2000 - 21:29 #30
hvor har de 29 Gb fra ?

og regnestykket er ikke korekt, de er forskel på bits og bytes....

2 mega bit = 2048 kilobit = 2048 / 8 (bit til byte 8 bits til én byte) = 256 KiloByte/sekundet

mvh martens

Avatar billede martens Guru
03. december 2000 - 21:30 #31
de = der
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:30 #32
.. Men det er da stadig vildt ..
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 21:31 #33
Ja, derfor kan du jo ikke hente 29 gb i døgnet, maan..

/vh
Simon
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 21:32 #34
Jeg sad skam heller ikke og regnede mens jeg tænkte på forbindelse. Men regndede ud fra hvor meget han ville modtage.

Aner derudover intet om det er korrekt:)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
04. december 2000 - 00:06 #35
ahh....fætter nomiz

det dersens du snakkede om tideligere.... hvor henne...om man tør spøgere..(man tør godt)

regards
Lord\'en
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 07:35 #36
Jeg har hentet en linux+redhat+suse linus+StarOffice+meget mere , hvordan ved man hvormeget man har downloaded ?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. december 2000 - 14:57 #37
Må jeg så spørge hvordan man ser hvor meget der bliver downloadet på en måned? (Teledanmark netexpress)
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 15:03 #38
Vi har en \"Zyxel prestige 300\" router, kan den sættes til at overvåge hvor meget der bliver hentet?
Avatar billede klas Juniormester
04. december 2000 - 16:12 #39
Du kanbruge et ligge overvågnings program som \"du meter\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 16:32 #40
Hvor finder man det? Zonealarm viser det også men den bliver nulstillet efter hver restart, og noget der kunne måle for alle hjemmets 3 pc\'er kunne også være interessant-
Avatar billede thekrew Nybegynder
04. december 2000 - 16:47 #41
>> nomiz -´kan du egentlig sende mig url til det du downloader => f**m. jegh har prøvet at finde det men no luck :-(
Avatar billede klas Juniormester
04. december 2000 - 19:01 #42
Du Meter kan hentes på download.com . .
Avatar billede klas Juniormester
04. december 2000 - 19:03 #43
hvis der er nogle der mangler steder at hente diverse filer så tjek www.bigredh.com  . . download client software . . derefter www.tracker-tracker.com som søgemaskine efter filer . .programmet er lidt ala alle de andre file share programmer .. dette søger bare på en masse private servere :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. december 2000 - 00:16 #44
:) -> eller movienight-pc.com.. (Det var der ingen der så, vel?)

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. december 2000 - 00:17 #45
Hej tommyF.. Jeg har DU meter, som jeg kan tilsende din email..
Avatar billede chruker Nybegynder
10. december 2000 - 19:30 #46
klas:  Hvilket abonnement har du hos Stofa ?  Du skriver at du er glad for de ikke har fået lavet deres FlexRate endnu, hvad mener du med det ?  Jeg bruger nemlig sådan et abonnement lige nu.
Avatar billede klas Juniormester
10. december 2000 - 19:32 #47
Jeg har flex - De har ikke lavet det der hvor man skal lave sit max. forbrug om . .Så hvis du henter mere end 2 gb så skal du ikke betale for det  . .
Avatar billede chruker Nybegynder
10. december 2000 - 19:50 #48
Er du helt sikker ?  Jeg hørte nemlig fra en bekendt som fra deres support havde fået af vide at der ikke er nogen forbrugsgrænse i december. Det syntes jeg var for godt til at være sandt, men da jeg kunne huske dette spørgsmål, og da en anden bekendt - som har stofa - fint kunne bruge over de 2 GB uden at den låste, så tænkte jeg at der nok var noget om det. Da jeg så ringede til support i dag, snakkede jeg med en som hed Morten og han sagde at der stadigvæk var en 2 GB grænse. Så jeg er lidt i tvivl, men jeg tror sku jeg prøver alligevel. Sådan lidt Red Hat Linux 7 (den fylder forresten 2 cd-rom\'er).
Avatar billede klas Juniormester
10. december 2000 - 20:05 #49
Du ska likke lytte efter supporten . .De ved ingenting (seriøst) Jeg kender flere som har været nede og snakke med dem hvor de det ene øjeblik siger een ting, og når man så beviser for dem at det de siger er løng, så siger de noget andet :)

det med fri surf er ikke noget de har offentligt gjort (så vidt jeg ved). .
Avatar billede chruker Nybegynder
10. december 2000 - 21:08 #50
Jeg tror sku at jeg bare prøver, hvis forbindelsen lukkes ved 2 GB må man jo bare ringe op på ISDN for at tømme post :-)
Avatar billede klas Juniormester
10. december 2000 - 21:09 #51
I den her måned har jeg brugt næsten 10 gb  :)
Avatar billede dude Nybegynder
12. december 2000 - 23:07 #52
Nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt, men hvordan holder man styr på download-mængden? Jeg har netop fået Stofanet og vil derfor gerne måle mine daglige downloads...
Avatar billede martens Guru
12. december 2000 - 23:15 #53
dude >> Jeg er faldet over et ret smart program her http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

Bedst af alt - det er FREEWARE !

mvh martens - Stofanet-bruger