Avatar billede peppino Nybegynder
13. juni 2003 - 01:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra MySQL problem

Hej.

Jeg bruger denne kode for at trække mine dataer ud med:
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%">
<%

Set rsnews = Conn.Execute("SELECT * from nyhp2news order by dato desc")

Do Until rsnews.EOF

StrTekst = rsNews("tekst")

If len(StrTekst) < 100 Then
    StrTekst = StrTekst & "... <a href='"& filnavn &"?sid=2&id="& rs("id") &" class=""link'>Læs mere</a>"
End If
%>
  <tr>
    <td style="border-left-width: 1; border-right-width: 1; border-top-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1"><%=rsNews("overskrift")%>&nbsp;</td>
    <td style="border-left-width: 1; border-right-width: 1; border-top-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1"><%=rsNews("dato")%>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" colspan="2"><%=StrTekst%>&nbsp;</td>
  </tr>
<%
RsNews.MoveNext
Loop
%>
</table>

Men jeg får denne fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''

/nyhp2/news.asp, line 4

Hvad f***** er der galt.

/Peppino
Avatar billede bredum Nybegynder
13. juni 2003 - 01:09 #1
Prøv at sætte din variable navn ens.

Set rsNews = Conn.Execute("SELECT * from nyhp2news order by dato desc")
Do Until rsNews.EOF
Avatar billede soes Nybegynder
13. juni 2003 - 01:09 #2
Er du sikker paa at du har oprettet en forbindelse til din MySql database?
Avatar billede bredum Nybegynder
13. juni 2003 - 01:10 #3
og denne

rsNews.MoveNext
Avatar billede soes Nybegynder
13. juni 2003 - 01:11 #4
Hvis du laeser hans kode kan du se at det er linie 4 hvor han opretter hans Recordset og det burder derfor vaere hans connection den er gal med.

For det andet saa er VbScript ikke Case sensitive saa det burde ikke have noget med sagen at goere
Avatar billede bredum Nybegynder
13. juni 2003 - 01:13 #5
og som soes siger husk at lave en forbindelse til din database
Avatar billede peppino Nybegynder
13. juni 2003 - 01:15 #6
soes>>> Dit svar er rigtigt, mister den forbindelsen når man bruger Server.Execute?
Avatar billede vb-mo Nybegynder
13. juni 2003 - 13:04 #7
Prøv at sikre dig at du har forbindelse til databasen og check derefter at du har stavet rigtigt med hensyn til dine tabeller og felter

/vb-mo
Avatar billede soes Nybegynder
13. juni 2003 - 15:16 #8
Din objecteter bliver ikke overfoert saa vidt jeg ved naar du bruger server.execute. Det som der sker er at den laeser/afvikler den paagaeldende kode. Du kan herved ikke overfoere objecter. Hvis du vil overfoere et object skal du ligge det i session variabel. F.eks.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER=Microsoft.OleDb.Jet.4.0; Data Source="[path]";"

Set Session("Conn") = Conn

er temmelig sikker paa at det er saadan at det bliver gjort ellers skal jeg lige kigger paa nogle refferencer.
Avatar billede peppino Nybegynder
14. juni 2003 - 01:14 #9
Okay, jeg prøver mig frem