Avatar billede moller06 Nybegynder
12. juni 2003 - 23:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

SQL sætning

Hej. jeg har denne sql sætning som møffer igennem min db.

sql = "SELECT Kendenavn FROM Table1 WHERE Kendenavn LIKE '%" & Request.Form("textfield") & "%' OR Varebenaevnelse LIKE '%" & Request.Form("textfield") & "%' OR Keywords LIKE '%" & Request.Form("seek") & "%';"

Problemet er at hvis jeg søger efter ex. "klamphugger", så dukker en 5-6 resultater op og ordet findes ingen steder overhovedet i min DB. Hvad er det lige jeg har gjort galt.
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 20:39 #1
what dB?
Avatar billede moller06 Nybegynder
13. juni 2003 - 20:44 #2
db = database
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 20:48 #3
Access, SQL Server, Oracle, Sybase, Gupa, OH! I think there is something called MySQL too :o)
Avatar billede moller06 Nybegynder
13. juni 2003 - 20:50 #4
er man lidt spydig i dag!!!

P.t. access, men skal flyttes over til SQL Server.

Men så vidt jeg har forstået er den simple SQL standardiseret således at den skal kunne afvikle på alle db'er...
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 20:54 #5
Access is * NOT %
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 20:54 #6
.
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 21:05 #7
moller06>You obviously dont want help I see :o)
Avatar billede moller06 Nybegynder
13. juni 2003 - 21:10 #8
opfatter du hjælp på den måde??? Jeg kan virkelig ikk spilde min tid på sådan noget fis som du præsterer her...
Avatar billede teepee Nybegynder
13. juni 2003 - 21:13 #9
Du har et "textfield" og et "seek" er begge udfyldt eller kun det ene, når du søger på "klamphugger"? Du har jo en OR imellem og hvis det andet felt er tomt så vil det jo automatisk udtrække rækker
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 21:13 #10
moller06>Give me some respect! I am Number 1 inthe Access category and 8th total!
The answer I gave (Access is * NOT %) os NOT meant as some joke!

BUT if you dont want help the thats fine by me, see you.... :o)
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 21:14 #11
os = is
Avatar billede moller06 Nybegynder
13. juni 2003 - 21:20 #12
skulle jeg have respekt fordi du har mange point??? Nå, det havde jeg sku ikk lige læst i reglerne til dette sted...

Hvordan vil du have at jeg skulle kunne bruge dit svar. Jeg forstår jo ikke en skid af hvad du mener med: "Acces i * NOT %".

Derudover har teepee lige givet mig svaret.
> teepee - tjah man stirrer sig vist blind på problemet nogle gange.
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 21:28 #13
moller06>This has NOTHING to do with points! I wrote (Access is * NOT %) BECAUSE Access uses a * for a wildcard character NOT a %

This WAS NOT mean as a joke, it was mean as SERIOUS HELP and you dont need to go lloking in the rules and regulations for that.
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2003 - 21:36 #14
Your one of those guys one really looks forward to helping some other time, have a good weekend :o)
Avatar billede moller06 Nybegynder
13. juni 2003 - 21:43 #15
>terry - ja ja fint nok med dig, men prøv at forbedre dine svar næste gang. Derudover tror jeg du har misforstået spørgsmålet og SQL-sætningen. Der sker ingen skade ved at bruge % i en LIKE sætning.
Jeg synes at du skal prøve at udtrykke dig på dansk og give bedre svar næste gang, så "newbies" som mig ikke misforstår dine hentydninger/svar.

Og din kommentar omkring at jeg skulle give dig respekt fordi du er nr. 1 i kategorien og at fordi du har mange point, er da for respektløst overfor andre. Husk, der kunne sidde en højt uddannet person i den anden ende, som måske bare lige brugte stedet til at finde nogle hurtige oplysninger og få andre personers "view" på ideen/spørgsmålet/problemet!!!

Man er aldrig for gammel til at lære noget og nu håber jeg da heller ikk du har mistet lysten til at lære fra dig.