Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 12:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Pc hakker ved afspildning af film.

Heysan,

Når jeg afspiller DivX film i god kvalitet så hakker billedet, Jeg ville ellers mene at en AMD 500, 224 ram, 32 mb grafik kort skulle være nok til at få det til at kører flydende . .kender folk der har mindre der sagtens kan afspille film.

Hvordan optimere jeg min puter så den bliver bedre til at afspille film?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. december 2000 - 12:08 #1
Installere nyere driver til grafikkortet, kan ofte hjælpe.
Avatar billede cstern Nybegynder
03. december 2000 - 12:15 #2
defragmenter hdd. sørg for at have 2xRAM fri hdd plads.
Prøv evt DVDGenie til optimering af decoding (jeg ved ikke om det virker med DivX).
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 12:17 #3
Har de nyeste drivers, også opdateret bios og agp.

Helt ny harddisk, købte den i tirsdags - der er masser af plads fri :)

Ved ikke med det der dvd genie . . hvad gør det?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. december 2000 - 12:28 #4
Ellers så kunne du prøve og lave dig noget smartdrv på f.eks. 8 MB.
Det kunne være det virkede.

Sæt følgende linje ind i autoexec.bat

SMARTDRV 8192

Det tager så 8192 KB af din fysiske hukommelse, tilgengæld skulle din harddisk kunne arbejde lidt hurtigere.
Avatar billede aasuper Nybegynder
03. december 2000 - 12:31 #5
Prøv at lukke alle unødvendige programmer inden. Jeg har haft samme problem, og det hjælper, hvis du lukker alt undtagen \"explorer\" og \"systray\".

>>AASuper
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 12:32 #6
Har lukket alt  :)
Avatar billede cstern Nybegynder
03. december 2000 - 12:44 #7
dvdgenie er en regiohack til de gængse DVD software players - men den indeholder også tweaks som f.eks. løser ovennævnte problem hvis man har et Matrox kort. Jeg skal ikke kunne sige om det vil hjælpe med din konfig. men det er vel et forsøg værd.
http://www.inmatrix.com/files/dvdgenie_download.html
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 14:36 #8
Jeg har præcist samme problem. Det har tilsyneladende ét eller andet med resource-brugning at gøre.
Min maskine burde heller ingen probs have:
P3 450MHz
256MB RAM
nVidia GeForce DDR
Og de ligger på min 75GXP IBM Harddisk
Prøv programmet BSPlayer.
Jeg har oploaded det til min site.
http://www.geocities.com/wickedworlds/bsplay081.zip
Kun en midlertidig, køber WickedWorlds.dk

Understøtter rent faktisk dansk. Højreklik på playeren, vælg herefter instillinger og så vælg \"Alternativ til DivX:-)\"
Så burde det kører den hel del bedere med den.
Eller kan det også have noget at gører med hvordan de er komprimeret. Jeg har The Crow, som hakkede som ind i helvede med Windows Media Player (indtil jeg skiftede til BSPlayer) men Romeo Must Die har intet problem med at kører fint på begge players.

Håber det hjælper:)
pladask
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 15:31 #9
Nope det hjalp heller ikke  .. Nogle af de andre film jeg har kører fint .. alt under ca. 500 mb er der ingen problemer med . .
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 15:35 #10
Hmm... Øvs hva\'?
Det hjalp mig utroligt godt.
Er det en K6 2 du har?
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 15:40 #11
jeps
Avatar billede pladask Nybegynder
03. december 2000 - 15:42 #12
Min bror kører også med en K6 2, men kan på ingen måde få det til at kører flydende. Troede det var en Athlon du havde...
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 16:39 #13
har en kammerat der har k6-2 450, 256 ram, voodoo 3 kort . .hans virker ok ?
Avatar billede zybe Nybegynder
04. december 2000 - 09:04 #14
Hvis du kører filmen direkte fra cd, kan du prøve at lægge den ind på hd, det virkede for mig..!! For din computer skulle da gerne kunne klare det.
Avatar billede klas Juniormester
04. december 2000 - 16:10 #15
filmen kører fra min hd . . prøver med en formatering
Avatar billede cult Nybegynder
05. december 2000 - 08:55 #16
DVD kan hakke meget hvis der ikke DMA er slået til på drevet i Windows.
Check lige det i Enhedshåndtering.
Avatar billede klas Juniormester
05. december 2000 - 17:17 #17
Det er ikke dvd . .Er til bage med windows ME og en formateret hadsisk . .ser om det hjælper .. vender til bage så snart jeg har prøvet :)
Avatar billede klas Juniormester
05. december 2000 - 21:39 #18
En formatering og WinME hjalp på det  :)
Avatar billede klas Juniormester
06. december 2000 - 23:02 #19
\'Heh  .WinMe hjalp ikke alligevel ..det sux  .er tilbage til win98 .. men det virker også fint nok lige nu  :)