Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 12:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at resette dele af DB!

Jeg har en database der indeholder info omkring varer og kunder. Jeg ville høre hvad man skal gøre for at fjerne disse kunder og bestillinger uden at det giver problemer i db!?
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 12:27 #1
Hvilken Type database er det? Access??
Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 12:37 #2
Ja, det er i acces!
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 13:26 #3
Det er to metoder:
Du kan gaa ind og slette hver enkelt post, laang og kedelig loesning.
Du kan enten oprette en nye database eller kopiere tabellerne inde i den eksisterende database. Nar du kopierer enten inde i databasen eller til en ny DB er det muligt at vaelge mellem "Struktur og data" og kun strukturen. Saa hvis du vil have renset tabellerne for data kopierer du kun strukturen.
Hvis du har kopieret i den samme database kan du derefter slette de gamle tabeller og navngive de nye kopier som de gamle. Men jeg vil anbefale af oprette en nye hovr du kopierer hele db-strukturen over men altsaa uden data.
Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 13:40 #4
Hejsa! Var det evt noget du kunne hjælpe mig med. Jeg er sq ikke så stærk i DB!-)
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 13:50 #5
ja Maakse. Det kommer lidt an paa hvilken version af Access du har?
Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 13:56 #6
Det er 2000 versionen!-)
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 14:00 #7
ok, det skulle nok kunne klares. Jeg har 200 derhjemme, men kun 97 paa arbejdet. Hvor stor er DB'en? min hotmail konto er ikke saa gald for filer over 1mb...
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 14:01 #8
ja det er altsaa 2000 og ikke 200 jeg har....
Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 14:05 #9
Den er på 0,4 MB!
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 14:24 #10
ok hvis du sender den til jensrt@hotmail.com returnerer jeg den  iaften eller imrogen tidlig
Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 14:28 #11
Det er bare smukt! Du får alle mine 270 point for det!!!-)
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 17:00 #12
LOL - saa meget er det vist ikke vaerd ;-)
Avatar billede mfjensen Nybegynder
12. juni 2003 - 17:43 #13
OK!-) Men jeg er glad for at du kan hjælpe!!
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 18:30 #14
OK er modtaget. Jeg sender den retur nu, jeg har ku slettet indholdet af tabellerne varer og kunder.