Avatar billede n_m_r Nybegynder
11. juni 2003 - 12:27 Der er 5 kommentarer

Kasse til D-link DI-614+

Jeg Skal have en D-link DI-614+ stående på loftet for at den kan række det den skal. Problemet er bare, at den ikke kan operere under frysepunktet. Jeg skal derfor have den pakket ind i en isoleret kasse af en art. Det må selvsagt ikke gå nævneværdigt ud over rækkeviden.
Med mindre der findes kasser designet tilæ formålet er min plan at bruge en tætsluttende plastickasse foret med lidt isolering. Lave huller til antennerne og så montere en køler, så den ikke bliver for varm. Muligvis også smide et trådløs termometer i, så jeg kan holde lidt øje med den.

Inputs, forslag og gode idéer modtages meget gerne

N_M_R
Avatar billede soreno Praktikant
11. juni 2003 - 12:33 #1
Nu ved jeg ikke specielt meget om trådløst netværk,
men kan du ikke placere antennerne der hvor de skal være og forlænge kablet til  D-link DI-614+ så den kan være hvor det er varmt og uden kondens (under isoleringen og dampspæreren) ?
Avatar billede n_m_r Nybegynder
11. juni 2003 - 12:46 #2
Umiddelbart en god løsning. Jeg ved, at antennerne kan afmonteres men om de så kan forlænges er en anden sag.
Måske der er nogen, der kan svare på det?

N_M_R
Avatar billede renehinsch Praktikant
11. juni 2003 - 13:13 #3
Det kan de godt. Tag fat i www.airlink.dk de har styr på dæmpning og kan lave kablerne med de connectorer og længder du skal bruge. Hvis du benytter en omnidirectional antenne med høj gain fx 8db så vil du også få et kraftigere signal. DI-614+ har to antenner og jeg vil mene at du kan nøjes med at forlænge den ene til dit loft.
Avatar billede n_m_r Nybegynder
11. juni 2003 - 13:33 #4
virker en 8db antenne sammen med de 2db antenner der sidder pånetværkskortene?

N_M_R
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
11. juni 2003 - 14:04 #5
Problemet er nok ikke kulde, men varme. Når enheden er tændt tror jeg næppe der ligefrem opstår frost i den. Men en sommerdag under et varmt tag bliver der meget varmt. 40-50 grader tror jeg. Og det er nok et større problem. Derfor er det en god ide med et forlænge antennen, det er bare temmeligt dyrt i forhold til indkøbsprisen på D-linken. Og har du så alufolie som dampspærre kan det vel også dæmpe signalet.
Men er det koste hvad det vil har jeg selv forlænget en SMC bridge antenne ca 20 meter med deres eget antennekabel til 750 kroner + terminering. Det virkede faktisk fint. På SMC'en kan antennen blot skrues af og kablet skrues i.
Men måske en radio/elektronik/walkie forretning har noget kabel+stik der kan bruges. Selve kablet behøver jo ikke være længere end et par meter for at få D-linken i 'stuetemperatur' og antennen på loftet. Så er det jo bare at prøve.