Avatar billede mzr Nybegynder
10. juni 2003 - 23:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken tlf kan jeg bruge til at gå på nettet med via min bærbare

Jeg har lige købt en Dell 510/610 hvor der er IR port, jeg står for at skulle købe en ny mobil, og vil gerne være sikker på at få en som jeg kan bruge så jeg kan få min bærbare på nettet hvor som helst. Hvad kræver det af udstyr? og kræver det noget specielt af ens mobiludbyder? kort og godt er der en der har et råd om hvilken tlf jeg skal købe?
Avatar billede dash Nybegynder
10. juni 2003 - 23:35 #1
du skal anskaffe et mobil-abonnement hos din internet-udbyder - ligesom et alm telefon-modem
Avatar billede dash Nybegynder
10. juni 2003 - 23:41 #2
her et link til en vejledning

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-37049-3

mht telefon kan jeg ikke hjælpe. Tror ikke, der er den store forskel...den skal jo bare fungere som modem.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. juni 2003 - 23:45 #3
Du kan bruge en Sony Erricson T68i

Jeg skal ikke bestemme, men synes godt nok det er en meget dyr løsning bare for at få din bærbar på nettet, du skal have et meget "akkut" behov for at vælge denne løsning, efter min mening!
Avatar billede nanonissen Nybegynder
10. juni 2003 - 23:46 #4
Det er faktisk lige meget hvilken telefon du køber da de alle kan tilsluttes via kabel, men jeg går udfra at du i dit hentyder til at du vil bruge IR porten.
så er det om du vil have en med high speed data ca 47 kb/s eller alm. data 9,7 kb/s. jeg har selv en nokia 5100 som jeg bruger. det er så ved din telefon operatør du så skal vælge data abn. Det er ved 9,7 ikke altid nødvendig at oprette data abn. da du ikke bruger meget båndbredde og det er så til alm. tlf. takst
// Nanonissen
Avatar billede mzr Nybegynder
10. juni 2003 - 23:53 #5
Du siger at alle kan tilsluttes med kabel, hvilket slags kabel er det der skal bruges?
(hvor er det dog herligt at blive svaret så hurtigt, det her er mig første besøg, men bestemt ikke det sidste)
Avatar billede nanonissen Nybegynder
10. juni 2003 - 23:59 #6
Nu er det jo forskellig fra tlf. til tlf. og jeg har ikke lige nogen liste over tlf. men hvilken tlf tænker du på? du kunne også forhører i butikker som nok er specialisret i mobil tlf. ell. telebutikken.
//Nanonissen
Avatar billede mzr Nybegynder
11. juni 2003 - 00:07 #7
Jeg har en Nokia 3310. Jeg siger mange tak for de hurtige svar, jeg er blevet en hel del klogere. Som sagt det er gødte gang jeg er her så jeg håber at jeg gør det rigtige ved at dele point ud som jeg nu gør. Hmmm jeg ville dele lige mellem jer der har svaret mig men jeg kan kun se nanonissen og Jakobclausen. ved ikke hvorfor jeg ikke kan tildele dash point. Det er jeg ked af. Undskyld dash
Avatar billede mr-bob Nybegynder
11. juni 2003 - 00:15 #8
En tredje løsning kunne være at anskaffe sig en Mobil med Gprs, det er stadig lidt dyrt i drift, men også hurtigt!
En helt fjerde løsning er at anskaffe sig et decideret Cardphone som f.eks denne http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1814577920 ,, dette er dog en lidt dyr løsning da den jo ikke kan bruges til aldmindelig telefoni!

Syntes bare lige de sidste muligheder skulle med!

Bob
Avatar billede mzr Nybegynder
11. juni 2003 - 00:19 #9
Hvor er i altså søde her :-)
Avatar billede nanonissen Nybegynder
11. juni 2003 - 00:20 #10
Jeg har undersagen lidt nærmere og fundet ud af at 3310 ikke understøtter data men den gode gamle 5110 gjorde. En cardphone kan godt bruges som telefon men det kræver at man har til bærbare tændt, der er et stik til mik og headset i nokia cardphone.

Det kommer jo lidt an på ens behov

//Nanonissen
Avatar billede dash Nybegynder
11. juni 2003 - 08:19 #11
hej.. du kan ikke give mig point, fordi det kun var en kommentar. Jeg synes mit indlæg var lidt for tyndt til et reelt svar, men det var da godt, hvis du kunne bruge det.
//dash