Avatar billede dittemor Nybegynder
10. juni 2003 - 19:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk - intet drevbogstav

Jeg har XP Pro og NTFS.

Jeg havde en IBM harddisk på 40gb. Den gik selvfølgelig i stykker. Så købte jeg en Maxtor, også på 40 gb. Jeg har ikke spor forstand på master og slave, men da jeg havde set noget med secondary slave da jeg havde IBM'en, sørgede jeg for at den nye blev lissådan ved at flytte rundt på den lille dims bagi harddisken. Og ifølge enhedshåndtering virker den korrekt - den står pænt sammen med de to andre harddiske jeg har, som iøvrigt hedder C og D. Cd-rom drevet hedder F. Den gamle IBM harddisk hed E. Der er bare ikke noget E mere - så hvad gør jeg nu for at gøre den nye harddisk aktiv som E?
Jeg er en håbløs amatør - så prøv at gøre et eventuelt svar så enkelt som muligt. Mange tak.
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
10. juni 2003 - 19:12 #1
Gå ind i kontrolpanelet og tryk på "Tilføj hardware"... Så skulle den gerne finde din harddisk, og så burde den være der!
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juni 2003 - 19:15 #2
har du to andre i eller er det en der bare er delt
på den nye skal du førest oprette en paration og derefter formatere den før den virker
Avatar billede dittemor Nybegynder
10. juni 2003 - 19:20 #3
Det har jeg skam gjort - tilføjet hardware -  en tre fire gange. Den siger bare at enheden virker korrekt.....

Som jeg skriver har jeg to andre harddiske - så der skal ikke partitioneres.
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
10. juni 2003 - 19:21 #4
Hmm... Har du prøvet at fjerne den også?!
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. juni 2003 - 19:22 #5
Hvis du har købt en ny maxtor disk, skal du montere disken, sætte disketten og cd'en i maskinen, hvorefter du starter igen. Så kommer der en vejledning i hvordan du opretter parationer og formaterer den.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juni 2003 - 19:22 #6
c og d er det en der er delt sider de på samme kabel
selvom at det er en slave skal der være en paration på den
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. juni 2003 - 19:23 #7
Den diskette og cd jeg henviser til skulle meget gerne være i kassen sammen med harddisken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2003 - 19:23 #8
dittemor> "Som jeg skriver har jeg to andre harddiske - så der skal ikke partitioneres."

En harddisk leveres uformatteret og upartitioneret, så du skal partitionere ;)
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
10. juni 2003 - 19:23 #9
Og har du tjekket at du ikke har sat den så der er 2 master/slave på det kabel hvor HD'en er tilsluttet?! OG at der er strøm til?!

Ellers, prøv at stikke din WinXP cdrom i, boot fra den og tryk på reparer WinXP.. det geninstallere Windows og så burde den være der (det sletter ikke noget, geninstallere det bare)!
Avatar billede dittemor Nybegynder
10. juni 2003 - 20:20 #11
s kjaer får point da det var henvisningen til Maxtors vejledning der hjalp - tak for det og tak til alle de andre også.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. juni 2003 - 20:27 #12
Takker for point.