Avatar billede chalde Seniormester
10. juni 2003 - 00:06 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Vil gerne undgå spam.

Er begyndt at få en del spam over icq.
Det startede med at diverse "piger" gerne ville addes til min contact list. Valgte bare decline without reason, sag slut.
Men nu er det blevet pænt belastende. Specielt fordi de ikke vil addes, men har added mig.
Får beskeden "the user has acceptep your request and added you to his/her contactlist" eller noget i den retning. Og så vælter det ind med diverse ting. Birthday reminders, urls osv...
Hvordan undgår jeg dette, hvis det altså kan undgås??
Skal lige siges at jeg IKKE har bedt om at blive added til nogen contact list.
Avatar billede skaw Nybegynder
10. juni 2003 - 00:21 #1
en mime venner der er her siger at det forsvandt da han brugte trilian
ikke min ide bruger ikke programmet mvh skaw
Avatar billede 7th Praktikant
10. juni 2003 - 00:24 #2
Skaw har fat i noget. Jeg har brugt Icq i meget meget lang tid, og kan godt genkende spam beskrivelsen. Nu har jeg efterhånden brugt Trillian i et års tid, og det er yderst yderst sjældent med spam, så måske en mulighed.

Ellers mener jeg der er en setting i Icq, hvor du kan vælge at sige, at du kun vil modtage ting fra folk som er på din liste.
Avatar billede skaw Nybegynder
10. juni 2003 - 00:30 #3
min makker siger at et program bryder den settings
Avatar billede skaw Nybegynder
10. juni 2003 - 00:36 #4
http://www.ceruleanstudios.com/ det er godt med en makker mvh skaw
Avatar billede chalde Seniormester
10. juni 2003 - 01:38 #5
Kan man også overføre filer med trillian?
Har haft kigget på trillian, da jeg laver musik sammen med 3 venner. Overfører derfor tit filer til hinanden. Og da den ene bruger msn vil dette være et godt valg. Hader ellers msn.
Avatar billede 7th Praktikant
10. juni 2003 - 01:41 #6
Ja sagtens.
Avatar billede chalde Seniormester
10. juni 2003 - 01:44 #7
Ok.. takker.. så må jeg prøve det. Skal du også have point, eller bare skaw?
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2003 - 08:51 #8
Et andet godt alternativ er Miranda-IM. Den kan du selv lave plugins til så den understøtter mange protokoller, eller du kan hente dem der er lavet i forvejen...

Jeg har både ICQ, MSN, Jabber og RSS-feeds kørende på Miranda + diverse andre plugins...
Miranda er samtidig OpenSource, kan fåes på dansk, tager ikke ret meget hukommelse, du bliver fri for reklamer, og med hensyn til spam er proceduren for at undgå det, faktisk rimelig simpel. Bare tilføj spammeren til din liste, hop ind i indstillinger->Ignorer og fjern fluebenet ud for spammeren og ignorer alle events fra spammeren... :)

Miranda-IM: Smaller, Faster, Easier
www.miranda-im.org
Avatar billede 7th Praktikant
10. juni 2003 - 13:38 #9
Tja, jeg vil da gerne have 4 points :)

Miranda IM ser da meget godt ud, har aldrig hørt om det før...
Avatar billede chalde Seniormester
10. juni 2003 - 22:55 #10
jeg prøver mig sq frem.. Tak for hjælpen alle 3..