Avatar billede kewl Nybegynder
01. december 2000 - 15:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en cd med Auto-start til MAC?

Jeg udgiver en masse billeder på CD\'er
Jeg vil gerne have at den starter op i en \"Browser\" på MAC.

ligesom i windows, med en Autostart.inf i roden på cd\'en, må den samme funktion være tilgænglig på MAC

Jeg ville blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe med dette problem.

Kewl
Avatar billede egonspock Seniormester
02. december 2000 - 01:10 #1
De fleste Macs har slået autostart fra, pga. den sidste kendte Mac-virus for et par år siden. (vist kaldet Autostart...), men det lyder ellers som en fed idet. Held og lykke med det!
Avatar billede krusnof Nybegynder
04. december 2000 - 22:22 #2
Jamen så prøv at kigge på nogle Mac CD\'er med autostart.
Men jeg ville anbefale dig ligge alle dine billeder ind i flash, og derefter exportere dem til en *.exe fil.
Dermed er det nemmere at få den til at lave en opstart fil

- Krusnof
Avatar billede repsac Nybegynder
04. december 2000 - 22:35 #3
Kan du ikke i dit brænderprogram vælge at lave en autorun.inf på CD\'en?
Mit laver følgende som autorunun.inf for at starte den i en browser, så mon ikke det samme gælder for en mac?

**********************************
[autorun]
OPEN=Data\\Bin\\i386\\ShelExec stien\\documentet.htm
ICON=stien\\iconfil.ico
[autorun.alpha]
OPEN=Data\\Bin\\Alpha\\ShelExec stien\\documentet.htm
ICON=stien\\iconfil.ico
[autorun.x86]
OPEN=Data\\Bin\\i386\\ShelExec stien\\documentet.htm
ICON=stien\\iconfil.ico
**********************************

CT
Avatar billede landmark Nybegynder
13. december 2000 - 15:21 #4
UPS! undskyld jeg forstyrrer. Vi producerer CDére til landets bedste priser med booklet´s inlaycard og med 4-farve tryk på CD - det var lige reklamen sorry.. jeg har samme problem og ville være yderst taknemlig for at du videresendte dit svar når du finder ud af hvordan - min mail er landmark@newcompany.dk m.v.h. Landmark
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. december 2000 - 19:56 #5
>>kewl
Nu må der snart gives point!! Der er kommet to gode forslag, og det er ikke fair, hvis der bare ligger 100 point, der ikke er blevet givet ud!!

Krusnof
Avatar billede kewl Nybegynder
22. december 2000 - 00:50 #6
Ja, jeg er glad for alle foreslgende, men jeg har ikke haft mulighed for at teste det endnu, da jeg ikke selv har en MAC, men lige så snart jeg finder ud af om det virker skal jeg selvfølig nok dele point ud, Jeg har ikke glemt det.

Håber at det er i orden
Avatar billede krusnof Nybegynder
22. december 2000 - 14:10 #7
Helt ok, jeg ville bare lige være sikker!!
Avatar billede grinebidder Nybegynder
30. december 2000 - 23:26 #8
Krusnof > Hvad hjælper det at eksportere til en *.exe-fil? Vi taler om Mac – ikke Windoze ;-)

Og autorun.inf er heller ikke en løsning. Det er også Windoze ...

Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre, men kan Toast måske lave det? Tror det ikke, men det var da et forsøg ...
Avatar billede kewl Nybegynder
03. januar 2001 - 16:24 #9
Tak fordi i har været tålmodige med pointene, jeg har dessvære ikke kunne teste forslagende endnu.
og vil gerne lukke spørgsmålet, jeg opretter et nyt senere hvis dette ikke har hjulpet, så Repsac du får pointene, da du er den eneste der er kommet med et egentligt svar og de andre var jo bare en komentar.
Avatar billede landmark Nybegynder
03. januar 2001 - 16:42 #10
Jammen så stiller jeg spørgsmålet igen - lige om lidt. Da der åbenbart ikke er nogen der kan svare på dette. Repsac har ganske vist svaret på hvordan man kan udføre en autorun på PC - men den holder altså ikke - Dette spørgsmål fra \"kewl\" handler om MAC. m.v.h. og fortsat god dag til jer alle.
Avatar billede grinebidder Nybegynder
03. januar 2001 - 17:16 #11
Held og lykke med at få Repsac\'s svar til at virke!
Er du sikker på, at det er Mac, du skal lave en CD til? For så kommer du til at teste laaaaaaang tid med det svar ...