Avatar billede desies Nybegynder
06. juni 2003 - 14:55 Der er 6 kommentarer

Bundkortets AGP driver forsvinder nogen gange ved opstart

Well.. som sagt.. nogen gange ved opstart starter bundkortets agp driver ikke hvilket så betyder at gfxkortets driver heller ikke starter.
Jeg har et Asus P4B motherboard og problemet er startet efter jeg har sat et Sapphire Radeon 9500 Pro og geninstalleret Windows XP Pro.
Jeg kører de nyeste drivere til grafikkortet og jeg har installeret Intels Chipset Software Installation Utility men det har ikke hjulpet.
Alle forslag er velkomne
Avatar billede somaliomar Praktikant
06. juni 2003 - 14:59 #1
Just interested :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. juni 2003 - 15:58 #2
Hvad hedder dit bundkort præcist - og har du installeret ALLE bundkortdrivere ?

/ victor-1
Avatar billede desies Nybegynder
08. juni 2003 - 12:32 #3
Well.. det er et Asus P4B og det hedder det præcist. Chipsettet er i845. Jeg har prøvet at smide den drivercd, jeg har fået med bundkortet, i , men den vil kun lade mig installere det Utility crap og Intel Application Accelerator.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. juni 2003 - 22:37 #4
Prøv at gå i enhedshåndtering og fjerne/slette dit grafikkort.
Genstart derefter maskinen. Hvis den under opstart finder ny hardware og selv installerer den rigtige driver, (som du mener ligger på maskinen) burde det fungere. Eller prøv at slette alle grafik-drivere, gør ovenstående igen og forær den den rigtige driver når en be'r om den.

/ victor-1
Avatar billede desies Nybegynder
13. juni 2003 - 11:54 #5
problemet er jo ikke grafikkortets driver.. den virker jo fint nok.. det er bundkortets agp driver der ikke starter ordentlig op.. nærmere betegnet den driver der hedder: Intel(R) 82845 Processor to AGP Controller - 1A31
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. juni 2003 - 16:26 #6
Jeg ser ikke andre muligheder end at prøve at installere alle bundkortets drivere én gang til. Men fjern først grafikkort-driveren.
Og du er helt sikker på, at det er den rigtige software du bruger til dit bundkort ?

/victor-1