Avatar billede chikaka Nybegynder
06. juni 2003 - 10:19 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Søgefunktion på hjemmeside

Er det muligt at indsætte en simpel søgefunktion som kun omhandler dokumenterne på sitet. Søgefeltet kommer til at ligge i venstre frame og må meget gerne åbne resultaterne i mainframe. Der skal kun være et feldt med plads til ca. 15 karakterer og en søgeknap. Er det muligt med en simpel html ting eller lign. ???
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2003 - 10:21 #1
du kan ikke lave en egentlig søgefunktion uden brug af et serverside-sprog (asp, php) og også helst en database. Men du kan få lidt hjælp udefra - fx ligesom www.html.dk der benytter en løsning fra http://www.freefind.com/
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 10:27 #3
Du kan også gøre som jeg har gjort og benytte google:
http://webguider.dk/soeg.asp (Den nederste formular)
Avatar billede chikaka Nybegynder
06. juni 2003 - 10:49 #4
Jeg har PHP og MySQL til rådighed, men ikke en egentlig database da mange af dokumenterne er i ren HTML format og det er de dokumenter jeg gerne vil søge i, kan man evt. lave en php søgeting som søger i html alle html dokumenter på siden???
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
06. juni 2003 - 11:29 #5
syntes du ikke mysql er en rigtig database
Avatar billede chikaka Nybegynder
06. juni 2003 - 12:14 #6
Jojo bevares, men ingen af websiderne har noget med databasen at gøre, den bruges udelukkende til debatforum.