Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:06 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Fast ip eller flere ip´er ?

Jeg ville høre hvad der er bedst af flere ip´er eller fast ip. Vi har 3 computere på netværket her hjemme der alle skal kunne komme på internettet på samme tid og med den bedste løsning. Hvad er den bedste løsning fast ip eller flere ip´er ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:08 #1
fast ip'er - for så kan i hoste jeres egne hjemmesider, og ftp osv.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:08 #2
jeg vil mene at den bedste løsning er at få en fast ip .. så har du nemmere ved at køre server feks mail eller web hvis du skulle få lyst til det

og så ville jeg skaffe mig en router .. så kan du få så mange computere på nettet som du vil uden problemer.

med dynamisk ip er det lidt mere besværligt.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:09 #3
du kan få en billig dlink router til ca 600 kr .. eller du kan sætte en gammel box op med linux til at klare det for dig.
Avatar billede human Nybegynder
06. juni 2003 - 01:09 #4
Det er sådan set lige meget. Jeg kan ikke se hvorfor i skulle vælge det ene frem for det andet. Men personligt kan jeg bedst lide fat ip, og vi har 6 comps mener jeg.

Jeg er ikke helt sikker på om du mener på nettet eller på netværket. Men begge dele kan faktisk gøre ligemeget. Men foretrækker fast ip.

HVis du skal have nogen form for server op skal du helt klart vælge fast ip.
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:09 #5
oki men går det os hurtigere på internettet og sårn ? jeg skal kunne spille cs mens de andre skal kunne surfe
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:10 #6
det bliver ikke hurtigere på nogen måder .. fast eller dynamisk er samme hastighed
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:11 #7
får du dig en 256 eller 512 adsl forbindelse skulle det ikke være noget problem .. medmindre de begynder at downloade
Avatar billede human Nybegynder
06. juni 2003 - 01:11 #8
Og de andre kan sagtens gå på nettet imens du spiller ligemeget om du har fat eller dynamisk ip. Men det kan komme til at lagge lidt hvis din forbindelse ikke er stor nok, hvis du spiller og de surfer.
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:12 #9
Det er en 512 / 128 forb. Asdl tele2 -
Men jeg kan godt smække en switch mellem de 3 computere og så køre det stadig optimalt ?
Avatar billede human Nybegynder
06. juni 2003 - 01:13 #10
Yup det kan du.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:14 #11
men få dig feks denne router
DI-604    Router w. DHCP server / 4-port switch / 10/100Mbit 389 kr.

den har indbygget switch
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:14 #12
Verdensklasse :D

Jeg ville nemlig ha haft flere ip adresser men jeg glemte at sætte v i den. så jeg fik fast ip men det ser ud til det er godt nok
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:15 #13
Jeg vil sige mange tak for hjælpen gutter. jeg tænker lige 2 min så giver jeg 200 point til enten loadet eller human
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:16 #14
du kan dele dem hvis du vælger avanceret
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:17 #15
hehe det var forsendt jeg så det :D men du fik dem loadet
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:18 #16
well hvis det er ok med dig så smider jeg lige halvdelen til human
Avatar billede human Nybegynder
06. juni 2003 - 01:18 #17
det synes jeg lyder som en god idé loadet :o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:19 #18
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:38 #19
jeg vil lige høre jeg om man skal ha en comp tændt for at være på nettet ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juni 2003 - 01:39 #20
nej det skal du ikke.
Avatar billede human Nybegynder
06. juni 2003 - 01:39 #21
Skal du ikke. Med mindre du bruger den som gateway. Hvis du ikke ved hvad det er.

Så har du ikke noget at være nervøs for.
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:39 #22
jeg har flere ip´er lige pt. med det net jeg har nu og der skal jeg ik ha nogle comp tænkt. skal jeg det ved fast ip ?
Avatar billede typen Nybegynder
06. juni 2003 - 01:40 #23
okay tak fordi du gad svare efter jeg havde giver point