Avatar billede comodo Nybegynder
05. juni 2003 - 18:14 Der er 10 kommentarer

Min PC vil ikke boote/starte ordenligt

Nå jeg tænder min PC starter den "normalt" (HD'en begynder at køre osv.), men der kommer aldrig noget frem på skærmen!
Jeg kan ikke engang komme ind i BIOS'en!
Den kommer heller ikke med en bib-lyd så man kunne finde fejlen den vej.

Jeg har prøvet:
- Pille alt ud, bortset fra RAM, HD, GFX og CPU
- Sætte RAM-klodsen over i en anden "holder" (mener sådan en "holder" har et navn?)

Det skal lige siges at den har gjort det i lang tid, men før skulle jeg bare tænde/slukke længe nok og så kom den, men i dag har jeg prøvet siden kl 10 imorges! (dog ikke uafbrudt men med jævne mellemrum :)

Mine Hardware-specs:
- ASUS A7V8X Gold bundkort
- Athlon XP 2200+
- 512 MB Kingston ValueRAM (i think :)
- 80 GB Seagate
- MSI GF4 Ti4400
- Creative Audigy Player
- DVD, brænder, mus, tastatur, skærm ;)

Håber virkelig I kan hjælpe og bare sig til hvis der skal flere point på bordet!
Avatar billede comodo Nybegynder
05. juni 2003 - 18:15 #1
Damn, forkert kategori... Hvordan flytter jeg spørgsmålet/lukker det?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 18:16 #2
Prøv at kontrollere om køleren sidder korrekt på CPU'en.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 18:16 #3
Det sørger jeg lige for.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 18:16 #4
Altså at flytte det ;)
Avatar billede comodo Nybegynder
05. juni 2003 - 18:18 #5
Køleren sidder ordenligt på... har tjekket (glemte at skrive det)
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 18:22 #6
Ok, din beskrivelse af problemet er nemlig ofte set før på Eksperten og det har næsten hver gang været pga. at køleren ikke har siddet korrekt eller at CPU'en er brændt sammen. I og med du mener at køleren sidder korrekt er der desværre store chancer for at din cpu er brændt af.

Dog synes jeg du lige skal prøve at fjerne det batteri der sidder på bundkortet og sætte det i igen og tænde computeren, hvis du er heldig løser det problemet.
Avatar billede comodo Nybegynder
05. juni 2003 - 18:25 #7
prøver lige... ellers nogen idéer? absolut ALT er velkomment !
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 18:29 #8
Flyttet til Hardware | PC ;o)
Avatar billede comodo Nybegynder
05. juni 2003 - 18:35 #9
hjalp heller ikke... men jeg nægter at fjerne min køler (ihvertfald indtil min storebror er kommet hjem.. han er hardware-nørden :D), har allerede smadret en cpu og et bundkort på at skulle skifte køler!

Ellers nogen idéer?
Avatar billede luj1943 Nybegynder
05. juni 2003 - 22:33 #10
batteriet lyder som en ide(måske nyt batteri) ellers ram problemer jeg har
haft problemer med ram i de sidste 3stk Asus bundkort jeg har arbejdet med
alle helt nye og med via kt333+kt400 chip de virkede kun med samsung ram ellers
sort skærm!