Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 16:29 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Link i PHP

Hej:

Jeg fatter ikke en skid php, kan en af jer fortælle mig hvordan jeg laver link i php så adressen Flashbio.dk er et link?

....

mail("$til","Tjek lige den her side ud","Hej $navn \n\n Tjek lige den her side ud, \n Flashbio.dk, der er bare SÅ mange flash film og spil.\n Du kan også selv uploade de flash du har og \n være med til at gøre Flashbio.dk bedre. \n\n Hilsen $ditnavn $dinemail", "From: Flashbio.dk <robot@flashbio.dk>");
mail("$dinemail","Tjek lige den her side ud","Hej $ditnavn");
echo "Din mail er sendt til din ven!<br><br>";

if ($action == "husk") {
$filarray = file("husk.txt");
for($i=0; $i<1; $i++) {
$oldi .= $filarray[$i];
}
$splited = split( "\|", $oldi);
$tal = $splited[0];
$id = $tal+1;
$filarray = file("husk.txt");
for($i=0; $i<8; $i++) {
$old .= $filarray[$i];

$file = "husk.txt";
$open = fopen($file, a);
$dump = $id."|".$navn."|".$til."|".$ditnavn."|".$dinemail."|\n";
fputs($open, $dump);
fclose($open);
};
?>
</p>
</body>
</html>.....
Avatar billede donwang Nybegynder
05. juni 2003 - 16:32 #1
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. juni 2003 - 16:41 #2
donwang: Hvis du ombytter ' og " bliver strengen ikke parset af php og det er altså hurtigere at udskrive!
Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 16:49 #3
hmmm... jeg har prøvet at skrive donwang´s svar ind på scriptet, men det virker stadig ikke. Det kan være det er mig der er galt på den.

Kan du/i ikke prøve at skrive det ind i koden så jeg kan se hvordan man gøre?

Koden:

","Hej $navn \n\n Tjek lige den her side ud, \n Flashbio.dk, der er bare SÅ mange flash film og spil.\n Du kan også selv uploade de flash du har og \n være med til at gøre Flashbio.dk bedre. \n\n Hilsen $ditnavn $dinemail", "From: Flashbio.dk <robot@flashbio.dk>");
mail("$dinemail","Tjek lige den her side ud","Hej $ditnavn");
echo "Din mail er sendt til din ven!<br><br>";
Avatar billede donwang Nybegynder
05. juni 2003 - 16:51 #4
Avatar billede donwang Nybegynder
05. juni 2003 - 16:53 #5
Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 16:57 #6
hhhmmm. ... prøv at se her: http://www.flashbio.dk/tipenven.htm og så tip lige dig selv, så kan du se hvordan det ser ud...  hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede schaefner Juniormester
05. juni 2003 - 16:59 #7
mail("$til","Tjek lige den her side ud","Hej $navn \n\n Tjek lige den her side ud, \n <a href='http://www.Flashbio.dk/'>Flashbio.dk</a>, der er bare SÅ mange flash film og spil.\n Du kan også selv uploade de flash du har og \n være med til at gøre <a href='http://www.Flashbio.dk/'>Flashbio.dk</a> bedre. \n\n Hilsen $ditnavn $dinemail", "From: Flashbio.dk <robot@flashbio.dk>\nContent-type: text/html");

Er det du mener?
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. juni 2003 - 17:09 #8
jonathan: Når det skal bruges til en html-mail kræver det for det første at du sender en korrekt html-mail og ydermere at klienten (det mailprogram der anvendes af bruger) understøtter html - sidstnævnte er desværre en forkert antagelse fra mange outlook-brugere og førstnævnte er sjældent opfyldt.
Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 17:09 #9
schaefner. Ja, det var sådan jeg mente og den virker perfekt med linkene, nu er det bare linie skift \n, det virker ikke?

Wy?
Avatar billede schaefner Juniormester
05. juni 2003 - 17:10 #10
så skal du bruge <br> i stedet
Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 17:10 #11
nå... nu kan jeg se det... du har gjort sådan så texten er html...  Tester og vender tilbage..
Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 17:14 #12
Schaefner: Takker mange gang!!! det virker som jeg vil have det nu... MANGE MANGE TAK!!! svar og du får point, selv om det ikke er så mange..
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. juni 2003 - 17:17 #13
Endnu engang et godt eksempel på min pointe ovenfor - *suk*
Avatar billede schaefner Juniormester
05. juni 2003 - 17:28 #14
Et svar, men prøv at læse tipsen's kommentarer
Avatar billede donwang Nybegynder
05. juni 2003 - 17:29 #15
Mit have ellers også virket...
Avatar billede jonatan Nybegynder
05. juni 2003 - 17:31 #16
Schae... har læst og ja... men det er sådan jeg vil have det så... :-)

Deler lige pointene så ingen bliver sur...

Tak til jer alle.