Avatar billede exposure Nybegynder
30. november 2000 - 23:43 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

3d Studio Max -particles

Kan man stanse particler og bagefter sætte dem videre som de kom?
Kort sagt vil jeg gerne have at tiden stopper, men at framen køre der ud af.

Jeg håber i forstår, ellers skal i bare spørge.
Avatar billede cheater Nybegynder
01. december 2000 - 00:50 #1
Du kan jo lave et SnapShot... - [Tools][Snapshot]... - Så står de da stille... :)
Avatar billede cheater Nybegynder
01. december 2000 - 00:50 #2
Du kan jo lave et SnapShot... - [Tools][Snapshot]... - Så står de da stille... :)
Avatar billede exposure Nybegynder
01. december 2000 - 12:58 #3
Det kan jeg nu ikke få til at virke, men der er andre ting der skal bevæge sig, f.eks. et camera.
Avatar billede exposure Nybegynder
01. december 2000 - 13:34 #4
Jeg tror jeg har fundet en måde at gøre det på, men det ville være smart hvis man kunne gøre det på en anden måde
Avatar billede cheater Nybegynder
01. december 2000 - 17:58 #5
Hvad er din måde?

Forklaring på Snapshot ting... :

Du markerer dit ParticleSystem og tager et Snapshot... - som er et \"Billede\" / Fastfrysning af det object du har valgt...
Avatar billede exposure Nybegynder
01. december 2000 - 21:03 #6
Jeg brugte snapshot tingen, men den er ikke helt god.

Jeg starter particles ting. Har taget et snapshot forinden. Lidt efter skuller jeg paricles og visser snap shot.
Når jeg så skal tilbage igen, laver jeg en ny som begynder lidt før og så visser den og skulle snapshot.

Lidt besværlig...
Avatar billede rrs Nybegynder
07. december 2000 - 13:02 #7
Du animerer bare hastigheden på partiklerne ned på 0. Hvis deres fart er 20, så animerer du altså farten fra 20 til 0 l løbet af 1 frame.

Har du kræfter, som påvirker partiklerne(gravity,wind osv.) skal du huske at animere deres styrke ned på 0.
Avatar billede cheater Nybegynder
07. december 2000 - 15:29 #8
Ahh... RSS - den dur vist ikke... - bedre held næste gang :)
Avatar billede rrs Nybegynder
07. december 2000 - 18:41 #9
Nej, det var vist en tanketorsk fra min side - selvfølgelig bliver en partikels egenskaber fastlagt når den bliver født...