Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juni 2003 - 09:20 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Signatur i indlæg

Hej

En fed feature kunne være at der var mulighed for at skrive sin egen KORTE signatur i alle ens indlæg.

//akj
Avatar billede lrd Nybegynder
04. juni 2003 - 09:21 #1
Sjov lille feature ja :-)
Avatar billede medions Nybegynder
04. juni 2003 - 09:21 #2
Jeg stemmer for!

//>Rune
Avatar billede Chewie Novice
04. juni 2003 - 09:22 #3
Har været på banen 1000 gange før !!
Avatar billede snowball Novice
04. juni 2003 - 09:23 #4
Er blevet diskuteret mange gang før, og er de fleste gange endt med at blive stemt ned. Man må jo alligevel ikke linke til nogen eksterne sider (med mindre det har noget med spørgsmålet at gøre) og så forsvinder en del af idéen med det jo, og man kan jo bare kigge ude i siden hvem der har srevet indlæget.

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juni 2003 - 09:25 #5
Der kommer aldrig signatur på folks indlæg.

M.v.h

/Nikolaj_hvis_navn_allerede_står_ude_i_siden_og_som_ikke_har_til_ensigt_at_reklamere_for_http://www.dr.dk_eller_andet_men_som_til_syvende_og_sidst_kun_er_her_for_at_fylde_op_i_den_allerede_overbelastede_database.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2003 - 09:25 #6
det bliver ligegyldigt fyld efter min mening.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juni 2003 - 09:26 #7
snowball >> Det må jo åbenbart være stemt ned hvergang.... siden det ikke findes endnu.

Jeg syntes det gør svaret/kommentaren lidt mere personligt hvis man lige skriver sit navn/nick.

//akj
Avatar billede lrd Nybegynder
04. juni 2003 - 09:27 #8
Er der overhovedet nye tiltag på vej fra E's side?

Lrd
Avatar billede Chewie Novice
04. juni 2003 - 09:28 #9
Avatar billede leif Seniormester
04. juni 2003 - 09:29 #10
dk_akj -> Dit navn er jo allerede nævnt ude i siden og jeg tror den er stemt ned pga. af faktoren at folk måske ville tilføje en webadresse som kun har til hensigt at reklamere for en side og Eksperten.dk har reklamer nok !!!
Avatar billede medions Nybegynder
04. juni 2003 - 09:29 #11
nikolajdu> Så skulle det jo så laves sådan at man ikke måtte opgive links i ens signatur!

Det jeg ville mene var at det skulle bruges ligesom jeg gør i alle mine indlæg, altså hvor jeg skriver //>Rune
Hvilket dk_akj, dig selv, og lrd gør!

//>Rune
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 2003 - 09:30 #12
Eksperten er ikke en legeplads/chat, men et seriøst forum, hvor funktionaliteten er i højsædet. En signatur er helt ligegyldig, og vil udelukkende medvirke til at give Eksperten et mindre seriøst udtryk.

Jeg kunne snildt se i ånden, at tråde vil blive oversvømmet med ligegyldig ASCII art og links til ikke relevante sider. Derfor har jeg altid været, og er stadig imod signaturer.

Jeg kan kun tilslutte mig Nikolajdu'ens holdning :)
Avatar billede lrd Nybegynder
04. juni 2003 - 09:31 #13
http://www.eksperten.dk/<a%20href= Er det kun hos mig denne ikke funker

Lrd
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 2003 - 09:31 #14
og som sagt... hvorfor skrive "//>Rune" eller andet, når nicket står i siden? - vil man vide mere om personen, er minisitet kun ét klik væk. Dem der vil offentliggøre realname, kan jo passende skrive det i minisitet... :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juni 2003 - 09:32 #15
Jeg vil dog lige give dk_akj den credit at det netop giver svarene lidt personlig karakter. Anyway så tager det ikke 2 sekunder at skrive ens navn (som altså allerede står derude til venstre) og hurtigt vil det udvikle sig til længere historier eller ordsprog.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2003 - 09:33 #16
lrd: nej, det funker ikke...hvor har du dog det link fra
Avatar billede lrd Nybegynder
04. juni 2003 - 09:33 #17
Nanoq har tildels ret men selvom E er en seriøs side kan den jo godt få lidt personlighed :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
04. juni 2003 - 09:34 #18
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juni 2003 - 09:34 #19
Reklamer/links i signaturen er udelukket i reglerne * . Så det burde ikke blive et problem.

Det jeg efterspørger er bare 5 chars (rune vil nok gerne op på 7)
*
§2.1.6 Det er ikke tilladt at:
gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
04. juni 2003 - 10:44 #20
Jeg synes generelt ikke folk normalt har noget specielt interessant at bidrage med i deres signaturer. Hvis man ønsker at fortælle hvilken maskine man arbejder på - hvilken mobil man har eller andre totalt ligegyldige oplysninger herinde kan man skrive det under ens profil. På den måde spilder man også færre læsereres tid.

Well - det er min holdning til signaturer
Avatar billede mat Nybegynder
04. juni 2003 - 11:20 #21
Jeg underskriver for så vidt muligt altid med mit nick og med "mvh" foran, fordi det efter min mening er det høfligste.

Jeg mener ikke nødvendigvis at signaturer er noget skidt, jeg har set mange skægge citater i signaturer, og de har ikke været til gene for tråden. Og det var på rimeligt seriøse forummer som were-here og ultra-shock. Der mener jeg de er med til at give personlighed.

Problemet i dette tilfælde er at vi snakker om ekspertens brugere, og med mulighed for en signatur her tror jeg hurtigt vi ville få en million irriterende, reklamerende og på anden måde frustrerende signaturer....desværre

mvh mat
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. juni 2003 - 11:25 #22
Jeg mener ikke at der skal auto-signatur hvert indlæg - selvom jeg da (næsten) altid slutter mine indlæg af med enten /Søren eller /Søren Munk Skrøder...

Men grunden til at jeg skriver min eget navn er mere fordi folk har nemmere ved at forholde sig til "personen" 'Søren' end "entiteten/brugeren" 'bearhugx'
Så det er kun for at gøre dette sted lidt mere personligt...

Grunden til at jeg stemmer imod "auto-signatur" på trods af at jeg selv bruger "signatur" er at jeg ser to problemer ved det :

I ) selvom man siger, der ikke må være irrelevant info i sig. så sker det alligevel - og hvis den kommer på auto, så skal folk kun dumme sig een gang (i modsætning til "hver gang der skal laves et indlæg") for at den forbudte / irrelevante information kommer på...

II) (kan godt lyde som et surt opstød) taget i betragtning af, hvor hurtig ny funktionalitet/features bliver kodet her på eksperten, så kommer det så langt nede på min personlige "to-do" liste, at featuren virker irrelevant...

/Søren Munk Skrøder

Og så mener jeg at man selv kan skrive den ekstra
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. juni 2003 - 11:26 #23
hov - der var hvis lige noget "ekstra-tekst" som ikke skulle have været med... se bort fra tekst efter min signatur.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 10:11 #24
hmmmm alle disse indlæg om signatur i spørgsmål er vel det der fylder databasen op ;) Hvorfor ikke bare linke til en af de tidligere diskussioner?
Avatar billede robotten Praktikant
06. juni 2003 - 08:56 #25
Ingen signaturer, tak!!!
Vidste, at det måtte komme en dag (har ikke lige set gamle spm. om selvsamme forslag).
Andre fora'er jeg kun læser, men ikke deltager i, kører med signaturer, og det er et sandt maraidt at læse en tråd. Især hvis indlæggene begrænser sig til en halv el. hel linie, drukner budskabet i en til tider alt for omfattende signatur.

Fx:

....  kommentar til forrige indlæg  ....

----------------------------  (signatur begynd)
Et eller andet ordsprog

ca. 5-10 hoppende og dansende smilies

---------------------------- (Signatur slut)

Dvs. allerede her, er en kommentar på normalt en line allerede kommet på på adskellige flere, hvilket bestewmt ikke øger læsevcenligheden af en tråd.

Så nej, hold signaturen ude fra E, skiv i mini-sitet som forslået, hvis der skal rables ordsprog af.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. juni 2003 - 09:02 #26
robotten>> Du har misforstået mig (eller jeg har formuleret mig forkert...)

Det jeg ønsker er at jeg kan vælge at indsætte "//akj" automatisk enden af mine indlæg.

Jeg er helt enig i at der ikke skal bruges andre smilies end de rigtige ;-)

Men der er jo åbenbart "mange" der syntes det er en dårlig ide da de tilsyneladende er bange for at det vil blive misbrugt.

Tak for debatten
//akj