Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juni 2003 - 18:47 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

expNOTE - så tag dog et initiativ!

Kære Eksperter!

Hmmm.. - jeg er virkelig forbløffet over at allerede efter så kort tid at skulle se at det fantastiske project 'expNOTE' gik i vasken...

Daniel har ikke tid mere, desværre, men der må da være en eller anden der kan tage over??? - hvis jeg vidste hvad og hvordan JAVA håndteres og programmeres, så tilbød jeg min fulde assistance...

Men jeg har jo allerede munden fuld af XPXP, og aspbuilder har sin fyldt af EBruger... - begge Eksperten projecter! - som brugere har taget et initiativ til at lave i deres fritid - uden indtægter af nogen art...

Gør dog noget for Eksperten - kilden til GRATIS hjælp!

Så skriv da til Daniel (på dj@g-a-f.dk), og få projektet igang igen!

jeg udlover 100 points til den der melder sig til at videre føre projektet!

Mvh
44fire44
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:02 #1
jamen jeg vil da gerne hjælpe, men ved ikke om jeg er god nok til java programmering. Vil hellere have Daniel kigger forbi her istedet.

Jeg har masser af tid når min eksamen er overstået.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juni 2003 - 19:03 #2
Det var da utroligt??

Er der virkelig ingen der har hjælpe mange tusinde brugere??

Skal jeg mon oprette i 'Generelt->Fri Debat' i stedet??
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juni 2003 - 19:04 #3
uhada, et indlæg ;)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juni 2003 - 19:05 #4
jamen det lyder da fedt... - har lige skrevet en mail til ham...
Avatar billede dsj Nybegynder
03. juni 2003 - 19:08 #5
Det er spild af tid - involverede parter kan ikke få fingeren ud. Hardwaren der er til rådighed er for langsom.

Man kan få udleveret det der er lavet, men må selv kontakte admin på eksperten for koder til serveren.

Jeg vil ikke have noget med det at gøre og svarer ikke på spørgsmål vedr. kode.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:09 #6
dsj: daniel?
Avatar billede dsj Nybegynder
03. juni 2003 - 19:10 #7
ja :)
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:11 #8
ok, tak for oplysningen. Så dropper vi det.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:11 #9
men du må da gerne sende koden alligevel...mail er i info
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juni 2003 - 19:13 #10
hmm.. - det er fandme trist at sådan et fedt project bliver nedlagt...

kan softwaren evt. ikke lægges over på en anden server??
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:36 #11
ja, det er trist
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 20:04 #12
Det gør det heller ikke nemmere at noget kode i klienten er afhængig af borland specifikke biblioteker...jbcl library, som kun følger med JBuilder 6 pro eller ent, så vidt jeg kan konstatere
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 20:35 #13
arh pjat vi har da Ekspertens rss feed. Det må da være fint nok.
http://www.eksperten.dk/spm/316711
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 20:41 #14
ja, det er sq da udemærket. Hvorfor har jeg ikke hørt om det noget før. Der burde laves et link et eller andet sted, hvis ikke det allerede er der. Jeg har bare ikke set noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2003 - 20:46 #15
Jeg vil godt hjælpe med koden, men jeg orker ikke
ævl og kævl i forhold til Admin, WebPartner, IDG etc..
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. juni 2003 - 21:36 #16
hmm.. - det kunne måske ordnes... - det kunne være at man skulle ringe til admin, og få en lille snak... - har efter hånden en del spørgsmål til ham ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. juni 2003 - 14:54 #17
Okay, så lad det bare komme ud...

Elv har overtaget projektet, og står p.t. både for server og klient... Han, og jeg selv, har dog p.t. travlt med diverse eksamener så expNOTE ligger på standby... Jeg har stadig en tro om at expNOTE nok skal blive til noget, men hvornår ved jeg ikke...

Problemet er, som dsj har forklaret flere gange, at Eksperten ikke er sat ordentlig op til at videregive meddelser til expNOTE-serveren (hvilket admin skulle lave) og at serveren er for langsom. For lige at citere dsj fra en expNOTE-meddelse, så er serveren lige nu: "en 133 MHz pentium med 64 MB Ram, der kører løbet med expnote-server, MySQL, FTP, Apache + php og SSH."

Fra samme meddelse lyder følgende citat: "Den gode nyhed ligger så i, at IDG har givet lovning på en ny og større server", men det er desværre ikke blevet til så meget... :(

Jeg regner med at Elv kan fortsætte løbet et halvt års tid endnu (måske mere), men det ved han sandsynligvis bedst selv... ;)

//hermandsen
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2003 - 17:01 #18
Hmmm.

dsj (som jeg kender som en kompetent java programmør) er droppet
ud af projektet.

elv som jeg ikek kender har taget over.

dsj vidste tilsyneladende ikke at elv havde taget over.

Men det viste hermandsen fordi han kender elv.

Der er en speciel expnote server som er for lille (årgang 1996 vil jeg tro !).

IDGhar lovet en upgrade men der er ikke sket noget.

Der er også et comm problem mellem den generelle exp server og
expnote serveren.

Sidstnævnte skal admin løse.

Lyder som om en effektiv project manager er mere nødvendig end
en god programmør !
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2003 - 17:02 #19
Mit tilbud om at hjælpe med koden står stadig ved magt. Og jeg har JBuilder
Enterprise Edition (men vil nok skynde mig at få fjernet det JBuilder
specifikke kode anyway).
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. juni 2003 - 18:05 #20
>>arne_v
dsj ved skam udemærket at Elv har taget over, at han så ikke har sagt så meget om det er noget andet!! :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
06. juni 2003 - 18:49 #21
hehe, lyder cool! - men hvis det er, så har jeg da snart (sandsynligvis) et motherboard + AMD1800+ jeg kan stille til rådighed!?
Avatar billede elv Nybegynder
06. juni 2003 - 19:13 #22
Elv her!

Jeg prøver lige at lave et "omrids" af den nuværende status.

Jeg ligger på nuværende tidspunkt inde med den kode som serveren kører på (og ja, skrevet i Java til de nyankomne). Denne er en let modificeret udgave af den, som jeg fik af DSJ for lidt under en måned siden. Jeg fik alle de dokumenter og al den kildekode som var tilknyttet projektet af DSJ. Om jeg decideret har overtaget projektet kan diskuteres, men det har ingen betydning i den større sammenhæng.

Jeg kom egentlig ind i projektet med det henseende at lave en windowsorienteret klient. Det viste sig dog, at arbejdet med serveren var stoppet, og jeg undersøgte hvad der foregik. Dette førte til, at jeg nok er den der sidder med størstedelen af systemet nu. Jeg er ikke fuldt informeret om hvor mange klienter der er under konstruktion, men jeg ved at der er én java-klient som er/var rimelig offentlig og funktionel, min klient i delphi, som er funktionel, men ikke udgivelsesklar, og måske en c++-client som jeg ikke har hørt nærmere om.

Situationen var, og er nu, at serveren mangler en erfaren java-programmør til at blive ført videre. Jeg har ikke selv alene ressourcerne til at arbejde på serveren i det omfang det er påkrævet - jeg førte hovedsageligt projektet videre fra DSJ for at få et overblik over det, og med det henseende at det kunne køre videre uden at DSJ skulle have mere med det at gøre, da han efterhånden og ganske forståeligt var blevet træt af projektet.

arne_v: Hvis du vil hjælpe med koden til dette, skal det være fuldt velkomment. Jeg vil foreslå at du tager hovedansvaret for denne, hvis du er interesseret i det - dette tror jeg ville være godt for projektet. I så fald ville du også stå for eventuelle flere der ville hjælpe til det.

Der er lavet en gennemarbejdet dokumentation af det nuværende system, som naturligvis skal opdateres som der laves nye ændringer. En del af denne må offentligtgøres (klient-delen), mens en anden del, som omhandler den interne kommunikation mellem eksperten.dk og expNOTE-serveren skal holdes privat blandt server-programmørerne.

Jeg vil fortsat lave en win32-klient, men serveren vil jeg hellere end gerne overlade til andre erfarne javaprogrammører. arne_v, vil du være interesseret i dette? Skriv en besked hvis I har lyst til at deltage i udviklingen af serveren. På nuværende tidspunkt er der ikke nødvendigt med betatestere, dette skal der nok blive annonceret efter senere.

MVH Emil
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2003 - 19:17 #23
Du kan kontakte mig på arne_v@mail.danbbs.dk
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:20 #24
elv -> BRAVO!
Avatar billede elv Nybegynder
06. juni 2003 - 19:22 #25
Mail sendt.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. juni 2003 - 17:51 #26
hvordan er status nu??

er der nogle der vil have points, eller er der ære nok at lave expNOTE!?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2003 - 18:40 #27
Jeg har modtaget kode+dok og har læst dok men mangler at læse kode - og
har ikke lavet noget endnu.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. juni 2003 - 20:57 #28
okay ;)
Avatar billede elv Nybegynder
10. juni 2003 - 23:26 #29
Hold bare spørgsmålet åbent lidt endnu... kan være der bliver brug for et sted til lidt flere samtaler, og jeg har lige abbonement på den her post... :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
11. juni 2003 - 06:39 #30
hehe, okay ;)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. juni 2003 - 17:25 #31
er det okay at lukke nu!?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2003 - 17:35 #32
elv er lige taget på ferie, så ham skal du nok ikke forvente svar
fra lige foreløbigt.

:-)

Og jeg koder hver aften fra 22-23.

:-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. juni 2003 - 22:12 #33
cool... - hvr langt er du med projectet!? (i % ca.)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2003 - 22:17 #34
20-30% eller sådan noget.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. juni 2003 - 22:17 #35
okay :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
25. juli 2003 - 21:50 #36
hvordan går det så nu!?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 21:57 #37
Jeg har sendt en version til review hos elv og venter på hans kommentarer.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. juli 2003 - 10:44 #38
okay ;)) - hvis i har brug foren beta tester, så sig til ;))
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. august 2003 - 18:26 #39
hvor langt er i kommet???
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2003 - 18:59 #40
Vi (elv) leder efter en til client siden.
Avatar billede mora Nybegynder
15. august 2003 - 20:59 #41
Hvad sprog, og link til en thread om hvad det skal kunne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2003 - 21:02 #42
Jeg tror at elv selv vil lave en Delphi version.

Og vi skal så bruge en Java version.

Der er noget doc på det.

Men det er elv som kører den del af det.

Jeg har kun lavet en server.
Avatar billede mora Nybegynder
15. august 2003 - 21:04 #43
Jeg vil godt hjælpe, men ved ikke så meget om hvad det er, så skal bruge nogle docs ...

Er ikke super god til GUI, men kan da lave et der kan bruges selvom det er med standard knapper og ikke billeder :)

(java)
Avatar billede elv Nybegynder
20. august 2003 - 22:42 #44
Vi kører videre i:
http://www.eksperten.dk/spm/390249
... hvor der ledes efter en gui-programmør
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. august 2003 - 11:32 #45
skal jeg lukke??
Avatar billede elv Nybegynder
24. august 2003 - 11:34 #46
Det må du gerne!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. august 2003 - 14:36 #47
lukker...