Avatar billede reom Nybegynder
03. juni 2003 - 16:16 Der er 5 kommentarer

Fjerne Shut Down, hvordan gør jeg det?

Hi!
Jeg har oprettet nogle brugere! Nu er problemet at de kan slukke serveren! Hvordan fjerner man den shut down knap i start menuen?

Mvh. reom
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 2003 - 16:21 #1
I forbindelse med Terminal Server?

Eller logger brugerne fysisk på serveren?

Sørg for at brugere ikke har administratorrettigheder.
Avatar billede reom Nybegynder
03. juni 2003 - 16:27 #2
I forbindelse med Terminal Server!

Men brugeren har ikke adminstrative rettigheder... men er der ikke en måde man kan skjule knappen?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 2003 - 16:33 #3
Simple one...
Add the following registry entry in all user's profiles (add to Default Users so new profiles automatically get it..)

Key: HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Value: NoClose
Type: REG_DWORD
Data: 1 (Hide Shutdown), or 0 (Don't Hide).

fra: http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/3/lev3/19/pid/48/qid/484875
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 19:35 #4
Men brugeren har ikke adminstrative rettigheder

Så kan de heller ikke lukke serveren ned. Tjek din opsætning.
Det er ikke nødvendigt at skjule Shutdown knappen.
Avatar billede frituno Nybegynder
04. juni 2003 - 10:57 #5
Det kan gjøres med GPO. i start menu  taskbar "disable and remove the shutdown command"