Avatar billede reom Nybegynder
03. juni 2003 - 15:16 Der er 4 kommentarer

Hvordan opretter jeg drev til brugere, så alle kan bruge dem?

Hi!

Jeg har oprettet nogle brugere!
Jeg har i Active Directoyr Users and Computers, oprettet nogle profiler... Jeg har oprettet nogle mapper på mit D-drev, der hedder Dokumenter og Profiler... I Active Directoyr Users and Computers har jeg klikket på en bruger og sået ind i profile og har i profilepath skretet \\Servernavn\profiler$\%username%
og i home folder skrevet at den skal connecte til T \\Servernavn\dokumenter$\%username%...
Nu kommer spørgsmålet...
Hvordan laver jeg sådan at alle brugere har adgang til en mappe som så bliver et drev fx. M? Sådan at alle brugere kan gå ind i den mappe..
Og hvordan bestemmer jeg hvormeget der må ligge i mappen???
Avatar billede mc_goblen Praktikant
03. juni 2003 - 15:19 #1
Du laver bare en netuse i et logon script til en delt mappe hvor du har sat begrænsning på :)
Avatar billede mc_goblen Praktikant
03. juni 2003 - 15:20 #2
eks:

net use M: \\Servernavn\deltmappe
Avatar billede reom Nybegynder
03. juni 2003 - 16:25 #3
det forstår jeg ikke helt, skal man bruge logon script til det? Og hvis man skal hvor finder jeg et?
Avatar billede dt-rdt Nybegynder
04. juni 2003 - 10:29 #4
Hej

Det kommer an på hvilket styresystem, du har på dine klienter. Hvis du har win 9x på klientrne er du nød til, at lave et login script, her kan jeg anbefale kixcript. hviw du ha 2000 eller xp kan du i brugerprofiler lave homa folders til dine brugere.

Mvh Glenn