Avatar billede cholm Nybegynder
02. juni 2003 - 14:38 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Onlinekøb af fotoudstyr i udlandet

Hej,

Jeg skal til at købe et Olympus C-5050Z digitalt kamera og kan jo se flere udenlandske online butiker hvor det kan fåes til en lavere pris end i DK.

Imidlertid er jeg ikke meget for at handle med en udenlandsk butik jeg ikke kender, og ville derfor være taknemmelig for at høre om I kender nogler butikker som er anbefalelsesværdige.

Skulle nogen have fundet kameraet til en ekstraordinær god pris i DK hører jeg også meget gerne derom. Jer har kigget på edbpriser.dk.

På forhånd tak.

/cholm
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 14:57 #1
Du skal først vide, at hvis du køber i et EU-land, så har du næsten de samme rettigheder, som hvis du køber i en dansk butik. Problemet er sker der noget så det skal laves under garantien, så skal du selv sende det til forhandleren.
Du skal regne med at alene pga. af momsen vil kameraet være 10% dyrere end i de fleste andre EU lande.
Dernæst kommer der udgifter til at skrive manualen til et lille sprog som det danske, hvilket også er med til at fordyre kameraet i Danmark.
Jeg kender ikke nogle butikken jeg direkte kan anbefale.
Du skal også huske på at hvis butikken sælger for mere end 250000 kr til danske kunder, så skal du betale dansk moms.
Hvis du køber uden for EU, så skal der både betales told og moms og prisen ryger dermed sandsynligvis langt over den danske pris.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 14:58 #2
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 15:08 #3
Anuseren>>Hvor er det lige at besparelsen ligger hos shopman? Deres pris er 5779 og kamerahuset via edbpriser tager 5520.
Jeg ved godt at de blev meget populære lige efter at de var i Rene Ord for Pengene, men alligevel så billige er de altså heller ikke. Jeg mener også at der efterfølgende har været røster fremme om, at hvis produktet går i stykker, så skal man selv ned og aflevere kameraet til den tyske forhandler hvor shopman har handlet. Prøv at undersøge priserne først, før du slynger om dig med links, som kun gør det dyrere og dårligere for spørgeren.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 15:10 #4
Nu er emnet FOTOUDSTYR I UDLANDET... Ikke kun 1 specifikt produkt... Og shopman er billigere med nogen ad deres produkter + Det er udlandet.

Så jeg vil sige jeg holder mig inden for emnet...

Så klap lige hesten mester... :o)
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 15:15 #5
Nu nævner spørgeren jo selv at det skal være billigere end i Danmark, så klap selv lige hesten, så egentlig holder du dig uden for emnet. Og faktisk så er shopman en DANSK virksomhed. Hvis du gad at checke dine egne links ville du lynhurtigt opdage på følgende side http://www.shopman.dk/0Profile.asp
at der står
Location:
Shopman.dk
Lilletorv 2, 3. sal
8000 Århus C.
Denmark

Tlf. 86740089
det ser for mig meget dansk ud og ikke spor udenlandsk.

Og emnet er Olympus C-5050Z digitalt kamera, ikke et hvilket som helst mærke og model.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 15:16 #6
jajada
Avatar billede clauspersson Nybegynder
02. juni 2003 - 15:19 #7
har en kammerat der har købt et nikon i tyskland, når der er noget galt med det seender han det til Nikon i kjøvenhavn, mon man kan gøre det samme med et Olympus?
det er da værd at undersøge :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. juni 2003 - 16:30 #8
Mit olympus 5050 er købt hos pixmania, der var leveringstid, men ellers ingen problemer, der kan man roligt handle..
Avatar billede esbenrt Nybegynder
02. juni 2003 - 19:30 #9
Avatar billede jensendk Nybegynder
03. juni 2003 - 08:12 #10
Avatar billede cholm Nybegynder
03. juni 2003 - 09:09 #11
Tak for jeres input. Jeg valgte dog at købe hos en dansk butik alligevel.

/cholm
Avatar billede the_collector Novice
03. juni 2003 - 09:57 #12
Med de priser som folk kan linke hertil fra udenlandske sider, så forstår jeg godt at du køber det hos en dansk butik. Pixmania's pris ligger f.eks. ca. 1000 kr over den danske. Shopman ligger en lille plovmand over. Ny-camera ligger også ca 1000 kr over den danske pris.
Held og lykke med dit nye kamera. Og kameraet er faktisk blevet billigere i Danmark, da man nu kan få det til 5495.