Avatar billede msamsing Nybegynder
02. juni 2003 - 14:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

xD-picture card, SmartMedia eller Compact Flash

Jeg har lige købt et kamera (Olympus c5050-zoom).
Det tager 3 forskellige typer memory kort (ovenstående). Men hvilken type er bedst (hurtigste/mest stabile)?
Jeg har selv ledt rundt omkring på nettet, men kan intet finde.
Håber der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 14:34 #1
Hastigheden er nok nogenlunde den samme. Det er de samme ramkredse som sidder i. I dag ville jeg købe et CF kort, da de både fås større end de andre og de er billigere. Ulempen er at det er den ældste standard og fremtiden nok tilhører en af de andre.
Avatar billede hub Nybegynder
02. juni 2003 - 14:38 #2
Hmm, har selv lige købt et C350Zoom og jeg mener, at xD er det eneste kort der understøtter panoramaoptagelser (tjek manualen)..
Avatar billede hub Nybegynder
02. juni 2003 - 14:40 #3
Avatar billede msamsing Nybegynder
02. juni 2003 - 15:41 #4
Tak skal I have indtil videre! Findes der en hjemmeside hvorpå man sammenligner forskellige typer memory kort? Jeg har prøvet at kigge på www.dpreview.com men kan ikke rigtig finde noget.
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 15:53 #5
Det bedste bliver nok dette
http://www.kegel.com/cameras.html
se eventuelt nogle af linkene.
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 15:55 #6
Se eventuelt denne
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,103484,00.asp
Avatar billede msamsing Nybegynder
02. juni 2003 - 16:23 #7
Jeg takker for hjælpen! Jeg tror det bliver et cf kort (ridata 512mb) hvis jeg kan finde det til en god pris.
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 16:26 #8
Jeg kan anbefale Micromemory. De har livsvarig garanti og det har jeg haft glæde af.
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. juni 2003 - 16:28 #9
xD og msartmedia understøtter Panorama,  xD er en hel del hurtigere end både smartmedia og CF kort, det oplever man tydeligt med c-5050eren, men også med andre kameraer, xD kort med 512Mb kapacitet er netop annonceret af både olympus og fuji...
Avatar billede msamsing Nybegynder
02. juni 2003 - 16:34 #10
hmmm! Okay - når jeg læser review'et på c5050 http://dpreview.com/reviews/olympusc5050z/page10.asp synes jeg da det tyder på at det hurtigste kort er CF type1-kortet. Men det kan man måske ikke regne med???
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 16:47 #11
Jeg vil nu sige at CF og xD ser lige hurtige ud, dog måske med CF værende en anelse hurtigere.
Hvis kameraet ikke kan tage panorama billeder i CF, har det intet at gøre med at kortet er et CF, men så er det et politisk valg fra Olympuses side. Man skal regne med at de får penge hver gang der bliver solgt et xD kort, men de får intet hvis det er et CF.
CF fås i dag i 4GB udgave se blandt andet her http://www.compactflash.org/pr/030313.pdf