Avatar billede lasse37 Nybegynder
01. juni 2003 - 18:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

AOL bedre?

Hej,

jeg vil gerne bruge messenger, men er i tvivl om jeg skal benytte Mircrosoft eller AOL-messenger.

Er det ene bedre end det andet, og så fald, hvad er da forskellen??

Lasse
Avatar billede 85 Nybegynder
15. juni 2003 - 13:34 #1
Well, jeg tror at den primære forskel er at MSN er mere udbredt. Der er feks. mange af mine ikke-så-computer-kyndige-venner der bruger MSN, så det er vist en primære forskel. Hvis du ikke ved hvad du vil bruge, så kan du evt. benytte Trillian[http://www.ceruleanstudios.com], det er en klient hvorfra du kan køre både MSN og AOL. Jeg bruger den selv, og den virker fremragende!
Avatar billede spontek Nybegynder
26. juni 2003 - 02:09 #2
Det kommer an på hvad dine venner bruger. Der er ingen grund til at oprette dig med AOL messenger hvis dem du vil skrive med bruger MSN messenger - men når der er skrevet skal jeg da gøre opmærksom på, at de to firmaer i denne måned har besluttet at gøre det muligt at skrive på tværs af de to netværk. Hvornår det kommer vides endnu ikke, men det bliver formodentligt i løbet af efteråret.

AOL har ikke mange brugere i Danmark, her er MSN mange, mange gange mere udbredt, men i fx Tyskland og USA er AOL meget stærke bl.a. fordi de er så store Internetudbydere.

Personligt synes jeg bedst om AOL, men begge er dog stadigvæk mindre og dårligere end ICQ (http://icq.com) som også var det første program af instant-message verdenen.

Beslutter du dig for at oprette dig på flere netværk (ICQ, AOL, Yahoo, MSN, Jabber m.m.) er det en god ide at bruge et program som kan samle dem alle. Her er Miranda (http://miranda-im.org) det bedste. Det er meget lille i størrelse og recurseforbrug og er meget let at benytte.
Avatar billede lasse37 Nybegynder
26. juni 2003 - 12:24 #3
Takker for hjælpen..
Avatar billede spontek Nybegynder
26. juni 2003 - 14:02 #4
NP, bare en skam jeg ikke blev tilmeldt her tidligere.

Held og lykke med chatten  :-)