Avatar billede mnow Nybegynder
01. juni 2003 - 16:17 Der er 9 kommentarer

ændring af hostname

hey

hvordan ændre jeg hostname på min adsl-linie. er det noget jeg selv kan gøre eller skal min udbyder gøre det ??

jeg kører windows-server
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juni 2003 - 16:20 #1
din adsl-linie har ikke noget hostnavn... hvis du mener dit domain name, der hører til dit IP nummer, så er det *som regel* din ISP der skal gøre det (hvis ikke du der er lavet redelegering).

JP
Avatar billede mnow Nybegynder
01. juni 2003 - 16:23 #2
normalt har du noget i retning af det her som er dit hostname.                -->> 0x3ef3b64e.boanxx7.adsl-dhcp.tele.dk
det vil jeg godt have rettet til noget andet
Avatar billede larz Nybegynder
01. juni 2003 - 16:25 #3
Prøv denne dyndns.dk du kan ikke lave den om men du kan fået et "alias"
Avatar billede mnow Nybegynder
01. juni 2003 - 16:26 #4
ja men jeg skal vide hvordan jeg laver min engen om. er det noget man skal rette i routeren
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juni 2003 - 16:27 #5
Ja, men reverse lookup vil fortsat pege på "0x3ef3b64e.boanxx7.adsl-dhcp.tele.dk"

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juni 2003 - 16:28 #6
Prøv at forklare hvad det er du vil. Hvad er dit "hostnavn" lige nu? Hvor ser du det henne?

JP
Avatar billede larz Nybegynder
01. juni 2003 - 16:28 #7
så skal du nok havde din udbyder  til det
Avatar billede mnow Nybegynder
01. juni 2003 - 16:30 #8
på denne side kan jeg mit hostname http://ip.fergusons.dk/ jeg har engang fået det ændret til nowak.dk, men nu vil jeg gerne ændre det tilbage uden at kontakte min udbyder
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juni 2003 - 16:38 #9
det kan du ikke.. kun din udbyder kan ændre det!