Avatar billede jmc Nybegynder
30. maj 2003 - 08:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Axpata kommasepareret export?

Kan det lade sig gøre at lave et custom kommasepareret export fra axapta?
Avatar billede jesper.sommer Nybegynder
01. august 2003 - 11:39 #1
Ja, det kan det så ganske bestemt. Det er desværre længe siden jeg har arbejdet med Axapta, så jeg har ikke lige et system ved hånden jeg kan bruge til at give dig "opskriften".

Du kan udlæse ASCII filer i forskellige formater, med de kolonner du selv ønsker at anvende. Alternativt kan du tilgå data i systemet gennem det tilhørende COM API. F.eks. gennem VBS eller tilsvarende. Du kan også lave views i databasen, hvis der er tale om simple read-only ting du skal have fat i.

Hvad skal du have ud, og til hvilket formål ? Er det en fast opgave, eller en enkeltstående operation ?
Avatar billede charmekbh Nybegynder
18. marts 2004 - 14:59 #2
kan du give noget mere information om hvordan man igennem .net og C# kommer i kontakt med com connectoren og kan stikke en snabel ind i Axapta?
Avatar billede jesper.sommer Nybegynder
19. marts 2004 - 09:14 #3
Jeg har ikke set det API i evigheder, men jeg kan huske at det har et ADO lign. interface, og derfor burde du ret nemt kunne komme igang med det fra f.eks. C#. I tidernes morgen fik jeg dokumentationen til API'et fra en MBS partner. Så vidt jeg ved kan man ikke selv få adgang til denne dokumentation uden at være MBS Partner, eller uden at have en kunde med en Axapta installation.

Såfremt du har et konkret projekt hos en Axapta kunde, bør du kunne få adgang til den fulde API dokumentation ved henvendelse til MBS.

Overordnet information om Axapta findes her:
http://www.microsoft.com/BusinessSolutions/Axapta/default.mspx

Kort og popsmart demo af selve API'et findes her:
http://www.microsoft.com/BusinessSolutions/Axapta/Demos/axapta_comintegration_demo.mspx

God arbejdslyst :-)