Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:24 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning laaarmer!

Har for ikke så længe siden fået ny computer (og nyt kabinet), men jeg har bare det problem at strøforsyningen laaaaaarmer... Det er så meget at man ikke kan holde ud at sidde ved computeren alt for længe ad gangen... Hvad kan man gøre? Købe ny strømforsyning, eller er jeg tvungen til at ud og købe helt nyt kabinet? Er for resten lidt at en hjemmefusker, så kunne man ikke måske probbe en ny blæser i strømforsyningen? Eller hva?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 00:26 #1
udskift blæseren med en 80mm papst, men garantien på PSU'en ryger så samtidigt
Avatar billede chalde Seniormester
29. maj 2003 - 00:28 #2
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:29 #3
Er det så kun garantien på PSU, eller er det også garantien på bundkort, cpu og alle de der ting?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 00:31 #4
kun PSU'en
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:32 #5
Okey... Men hvor kan man så købe sådan en ny blæser at sætte i?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 00:34 #6
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:34 #7
Tænkte på, hvis nu jeg købte kabinettet med PSU i... Så er det vel garantien på hele kabinettet der ryger?
Og hvad er den værste der kan ske hvis jeg lave fejl i det hele?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 00:38 #8
du skal jo åbne PSU'en for at bytte den, så du kan iprincippelt ødelægge PSU'en hvis du kommer til at rykke på noget..
Hvis blæseren ikke levere nok luft, så kan du brænde PSU'en pga varme.

der er mange ting der kan ske, men hvis man bare er forsigtig så sker der som regle ikke noget..

vedr. om kabinet garantien også ryger, aner jeg ikke.. men hvem har brug en garanti på kabinettet?
Garantien kan jo kun bruges hvis der er skader eller defekter på kabinettet fra forhanderler/producenten..
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:41 #9
Jaok... Er faktisk blevet mere fristet af at købe en ny PSU, da jeg ikke er så meget for at starte en brand eller lign...
Har kigget lidt på denne PSU fra Code-Gen http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=820026
Kan desværre ike se hgvor meget den støjer, men har i evt. nogle links? Sidder og kigget lidt på edbpriser ihvertfald.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:43 #10
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 00:45 #11
den PSU fra Code-gen.. jeg tror sgu den er den samme som jeg har siddende i min PC, og den er støjsvag.. mener den har 21db.

og den blæser du henviser til kunne godt bruges til en psu
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:47 #12
Ser lige... Den blæser der, den er på 12 db... Det er dæleme ikke meget. Er sådan en kraftig nok tror du/i?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:47 #13
Sådan noget med airflow osv. siger mig altså ikke en skid:)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 00:54 #14
sirflow siger heller ikke mig noget, andet end jo mere desto bedre køling..

overvej denne her på 19db *og 19db er heller ikke særlig meget* der erbedre airflow
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:56 #15
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830008 den har en airflow på 26.5 CFM... Er det godt nok eller...?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:57 #16
Hehe akkurat den samme blæser vi kom frem med :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 10:07 #17
Argh stofanet gik ned... nu er spørgsmålet jo bare, skal man probbe en ny psu i, eller ny blæser?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 10:13 #18
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13316 det er iøvrigt det kabinet jeg har... Siger det dig noget (altså om det er en god idé at skifte blæseren ud?)
Avatar billede lrd Nybegynder
29. maj 2003 - 10:14 #19
Hehe ja psu skal jo virke eller så hjælper det jo ikke meget at smide en ny blæser i :-)

Damn jeg er klog hva! *LOL*

Sorry for spam
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 10:20 #20
Hmm lrd du er sgu lidt wierd :D Hehe det er iorden :)
Avatar billede tachy Nybegynder
29. maj 2003 - 11:42 #21
at købe en ny psu vil da være et godt svar...men dælmer da også et dyrt et når du kan slippe med at betale ca 150kr bare for en ny blæser...
jeg vil tillade mig at sige at du skal være mere end dum for at du ødelægger den psu hvis du blot åbner den og skifter blæser ud..det er 4 skruger og et stik der skal hives af, og derefter 4 skruger der skal skruges i igen, og så stikket til blæseren der skal sættes i psu'ens 3 pin stik....
men til slut er det jo dig selv der bestemmer hvor meget du vil offre på det, jeg har selv skiftet blæser i min ene psu, da den larmede pænt meget, og efter ca 6 års tro tjeneste havden også også udtjent sit mål.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 14:43 #22
Tachy - Har da også prøvet det før, ved min gamle computer... Men kunne jo godt være at PSU'ernes opbygning var lavet om etc (min gamle pc er 3+ år gammel)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 21:05 #23
Hmm smid lige nogle svar hvis i vil have points..
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
10. juli 2003 - 02:15 #24
Tar selv så... Men mange takker for jeres svar!
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. august 2003 - 12:41 #25
Hmm... RHKDK - TACHY - CHALDE, vil i ikke have points? Jeg er lidt mærkelig over at jeg ikke fik givet jer points... For jeg har nemligt købt den papst blæser (12db) og der virker perfekt (ihvertfald indtil videre :) )
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
10. august 2003 - 11:00 #26
Hmm virker stadig... selv om...