Avatar billede far_mand Nybegynder
28. maj 2003 - 19:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fra puter til TV

Hej jeg har købt et kabel så jeg kan se mine film fra computern over på tvet..

Men hvordan gør jeg?

Der er et scart stik som jeg self. sætter i mit tv og så er der et lydstik, et stik til gfx kortet og et mere men det ved jeg ikke hvor skal side`?

Nogen der og hvordan jeg så får det over på tvet?
Avatar billede klud Praktikant
28. maj 2003 - 19:27 #1
Spørg en du kender
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2003 - 19:29 #2
Prøv lige at beskrive stikkende. Udseende og farve.
Avatar billede tachy Nybegynder
28. maj 2003 - 19:34 #3
der er et rundt stik, sikkert sort. dette stik er til din tvout, og skal i tvout stikket på dit gfx kort.
så er der to andre stik, sikkert hvid og rød. de skal samles i et 'jack-2-phone' plug, som du så derefter skal indsætte i dit lydkort..
...det eneste tricky er det lydstik. smut ned til den lokale ld forhandler, merlin, fona etc kan kalre den. og spørg efter et jack to phone stik. så kan de nok fikse den for dig.
Avatar billede far_mand Nybegynder
30. maj 2003 - 07:07 #4
nix det er ik det for der er lyd samlet i et stik..
Avatar billede far_mand Nybegynder
30. maj 2003 - 07:08 #5
Men har også fået sat det rigtigt sammen nu vil jeg bare have det over på fjernern..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 08:20 #6
Jamen hvis du har fået det sat ordentligt sammen, så er der bare tilbage at få den til at sende billedet ud af tvout udgangen. Dette gøre i driveren til grafikkortet. Højreklik på et tomt sted på skrivebordet, vælg egenskaber. Vælg indstillinger | avanceret. Herinde skal du have et noget mere end de sædvanlige, nemlig nogle ekstra faneblade. Hvilke er forskelligt fra grafikkort til grafikkort, men det er her der er en side hvor du vælger at sætte din primære skærm til tvout. Fanebladene følger med driveren til dit grafikkort, så hvis du ikke har nogen ekstra faneblade, kører du nok med windows version af driveren. Så skal du ud og finde producenten's (af dit grafikkort) driver på internettet.
Avatar billede klud Praktikant
01. juni 2003 - 23:56 #7
Har du spurgt en ven
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 21:20 #8
ja han må have spurgt en ven, for i et nyt spørgsmål spørges om hvordan man får farver på.

Så skal du vist til at lukke her!
Avatar billede far_mand Nybegynder
08. juni 2003 - 10:57 #9
LuK - men ham venen han er en være en.. prøver og spørge igen :o)
Avatar billede far_mand Nybegynder
08. juni 2003 - 10:58 #10
Svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2003 - 11:28 #11
Du skylder vel egentligt at fortælle hvad du gjorde for at få det til at virke. Folk har jo brugt tid på at forsøge at hjælpe dig, så om ikke andet kan vi måske lære af dine erfaringer.