Avatar billede cyberm Nybegynder
28. maj 2003 - 09:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Webcam på hjemmeside

Hej
Jeg ved der er mange spørgsmål omkring streaming af webcam på ens hjemmeside. Men jeg kan ikke rigtig finde nogle som forklare hvordan jeg får det til at fungere hvis jeg vil ha et program til at streame internt for derefter og lade servere publicere det. De programmer jeg har forsøgt med vil lægge dem ud vi ftp. Hvilket jeg godt vil undgå da jeg har serveren på mit interne net. Nogle der kan gi nogle forslag eller nogle henvisninger til spørgsmål, som jeg muligvis har overset.
Avatar billede killakurt Nybegynder
28. maj 2003 - 09:14 #1
sådan som her: www.graficons.com/cam ?

hvis det er sådan kan jeg hjælpe dig, jeg skriver et svar lidt senere i dag
Avatar billede cortx Nybegynder
28. maj 2003 - 09:17 #2
Har du et webhotel??
Avatar billede cortx Nybegynder
28. maj 2003 - 09:18 #3
og hvor?
Avatar billede cortx Nybegynder
28. maj 2003 - 09:19 #4
www.cortx.dk/webcam.asp <- sådan ser mit ud!
Avatar billede cyberm Nybegynder
28. maj 2003 - 09:38 #5
Ja man skal kunne se det på en hjemmeside, og den skal selv opdatere, ellere rettere streame live. Jeg har ikke et webhotel, da jeg har min egen server i kælderen med Win2000 server og IIS sat op. Min egen maskine skal bare sende webcam billederne via netværket ned til en mappe på serveren, som så skal sende det ud.
Avatar billede matz Nybegynder
07. juli 2003 - 23:49 #6
brug www.webcamxp.com - der kan du streame ud til den hjemmeside du vil have dit webcam online på. Den laver os koden for dig... Og den opdatere ikke hvert 2. sek... Men hele tiden!

Og det er 100% gratis

Sig hvis du har nogle problemer med det.

Eks. på kode:

<TABLE borderColor=black cellSpacing=0 cellPadding=0 border=2>
<TBODY>
<TR height=244>
<TD width=324 height=244><IFRAME src="http://xx.xxx.xxx.xxx:8080/index1.html" width=324 height=244></IFRAME></TD></TR></TBODY></TABLE>

der hvor "x" er, skal du sætte din ip adresse ind.

Download: http://www.webcamxp.com/download.html "Vælg den version som er FREE"
Avatar billede cyberm Nybegynder
08. juli 2003 - 19:03 #7
Nu har jeg prøvet webcamxp og det ser ud til at virke bedre. Men det kommer ikke ud på nettet. Tror dog min Router er problemet, der er vist ikke åbent for port 8080
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 19:05 #8
cyberm >> Ja, det er et typisk problem at port 8080 ikke er åben. hvilken udbyder har du på dit internet ?
Avatar billede cyberm Nybegynder
08. juli 2003 - 19:06 #9
matz : Teledanmark erhverv
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 19:08 #10
cyberm >> ok 2 sek...så finder jeg lige ud af hvordan du for den åbenet, da jeg ik lige kan huske det :D
Avatar billede cyberm Nybegynder
08. juli 2003 - 19:09 #11
matz: tror bare jeg hopper over. Vil ikke stå med håret i postkassen når de får den retur.
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 19:12 #12
okay, men så kan du jo ikke få din port åben så du kan få dit webcam live.
Avatar billede cyberm Nybegynder
08. juli 2003 - 19:13 #13
Det er der så ikke noget at gøre ved
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 19:14 #14
okay, men jeg prøvede da :)

så bare luk spørgsmålet...