Avatar billede lars_nohr Nybegynder
27. maj 2003 - 14:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til åbning af billed filer

Hey.

Igår fik jeg mit nye digitale camera samt noget software (Pentax ACDSee)som jeg straks lagde ind på min PC. Jeg kunne dog ikke få det til at virke så jeg slettede det igen. I dag kan jeg så ikke åbne nogle af mine billede filer på min PC uden at jeg bruger det program jeg slettede igår, de er alle blevet omdøbt fra JPG til ACDSee.exe jpg image og det forstår jeg ikke en s..d af

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Det er NT jeg bruger.

Mvh.

Lars
Avatar billede twm Nybegynder
27. maj 2003 - 14:31 #1
Du kan genetablere standard for billed åbning ved at gå ind i en folder tryk: Tool - Folder options
Så kommer der er vindue:
Tryk på File types

Nu kan du vælge dine billed filer og trykke på advanced, og derefter på set default knappen
Avatar billede twm Nybegynder
27. maj 2003 - 14:32 #2
Jeg har ikke en dansk windows i nærheden til at hente navnene, så der må du være lidt kreativ ;)
Og jeg formoder du kører windows siden du nævner acdsee.exe
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
27. maj 2003 - 14:41 #3
Det forstår jeg ikke en skid af ???
Avatar billede twm Nybegynder
27. maj 2003 - 14:45 #4
Gå ind i Denne computer:
I menuen finder du: Indstillinger og trykker på mappe indstillinger
Så kommer der en dialog boks, i denne vælger du filtyper.

Nu kan du finde de billede formater du ønsker at reparere, og trykke på avanceret, og derefter tryk på genopret standard

Menu navnene er frit oversat :)
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
27. maj 2003 - 15:24 #5
Det går fremad ;-)

Det med at genopret standard gik ikke så godt. Istedet kunne jeg slette alle
med ACDSee. Nu mangler jeg bare at ændre alle mine billede filer til JPG, hvordan gør jeg så det over en kam ??
Avatar billede twm Nybegynder
27. maj 2003 - 15:41 #6
Hvad er dine filer nu?
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
27. maj 2003 - 15:47 #7
Det er en jpg-fil men jeg kan ikke åbne den ved dobbelt klik som før
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
27. maj 2003 - 15:47 #8
Iøvrigt har de også fået et andet icon
Avatar billede twm Nybegynder
27. maj 2003 - 15:52 #9
Hvilket styresystem bruger du?
Hvis det er XP skal du følge vejledning:
Gå ind i Denne computer:
I menuen finder du: Indstillinger og trykker på mappe indstillinger
Så kommer der en dialog boks, i denne vælger du filtyper.

Nu kan du finde de billede formater du ønsker at reparere, og trykke på:
(Her kommer forskellen fra før)
Change/Ændre
og Vælg derefter Windows picture and fax viewer
Det er den der som std tager sig af billeder.

Du burde også bare kunne højreklikke og vælge åben med, og derefter vælge den samme, mens du markerer åben altid med dette program.
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
27. maj 2003 - 15:54 #10
Windows NT
Avatar billede twm Nybegynder
27. maj 2003 - 16:06 #11
Hmm, jeg kan ikke huske hvad der er std programmet i Windows NT! :(
Avatar billede hcma Novice
27. maj 2003 - 17:25 #12
download IrfanView  (gratis). Det kan håndtere de fleste grafik-formater og samtidig lave en batch-convertion, som bl.a. kan ændre alle filer i en mappe til det andet af dig defineret filformat.
www.irfanview.com
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
30. maj 2003 - 11:54 #13
Nu har jeg downloaded det program, men det hjælper mig faktisk ikke, hvis jeg klikker på en af mine billede filer siger den følgende:

Programmet blev ikke fundet
Windows kan ikke finde ACDSee.exe
Dette program skal bruges til at åbne alle filer af typen 'jpg-fil'

Men det program har jeg jo slettet og det er derfor filerne skal omdøbes :-(
Avatar billede hcars Novice
30. maj 2003 - 12:06 #14
Du skal sætte IrfanView til at associere med alle billedfiltyper. (JPG, GIF, BMP, TIF osv.)
Det kan du finde i options eller noget lignende, hvis du kigger/klikker lidt i IrfanViews menu.
Sidder ikke med en Irfan-maskine i øjeblikket, så jeg kan ikke være mere præcis.
Du kan også holde shift nede og højreklikke på filen i Stifinder. Så får du muligheden Åbn med...  hvor du kan vælge Irfan.
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2003 - 14:17 #15
Jeg har uploadet et screenshot af hvordan du skal gøre:
Start ->Kontrolpanel ->Mappeindstillinger og følg så vejledningen på billedet( er nummereret)  http://www.hcma.dk/filtype.htm
Jeg sletter det igen i løbet af aftenen.
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
30. maj 2003 - 14:32 #16
Jeg tror det virker nu, TAK.
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2003 - 15:04 #17
selv tak, så sletter jeg siden igen
m v h
HC / Catbody