Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 20:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bus ulykke i Onsdag / Torsdags..

Er der nogen der har kørt om en Bus ulykke i Onsdags eller torsdags.. med en bus charfør skulle være i livesfare. ?

Jeg ville meget gerne vide noget mere..

Da en af mine tilliger Klasse kammerater formentligt skulle være med på den !
Avatar billede michael2690 Nybegynder
26. maj 2003 - 21:22 #1
Prøv lige at lære at stave først det er uforståeligt
Avatar billede lrd Nybegynder
26. maj 2003 - 22:19 #2
Hvad pokker er det for en kommentare du smider michael!!!
Kan det for pokker da ikke være totalt ligemeget med hvordan manden staver.
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
26. maj 2003 - 22:36 #3
Dette er fra DR.dk, under seneste mdr. nyheder.

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/tv-avisen/search/index.jhtml

Du skal ikke holde dig fra at skrive, bare fordi stavningen ikke er i top, med tiden kommer øvelsen, så bare klem på, og glem det pladder fra michael2690.
Håber at du får nogle brugbare oplysninger på ovenstående link.
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
26. maj 2003 - 22:48 #4
http://www.dr.dk/nyheder/?topbar=true

Den første dur ikke rigtig
klik ind på dr.dk
gå efter nyheder
oppe i højer hjørne er der en "søg" knap. klik ind der
Søg i TV-avisens indslag fra den seneste måned, skriv Bus som søge ord.
Vælg udsendelse alle TV-aviser,
Så kommer du frem til det du vil have, ca midt på siden.
Håber denne link virker bedre.
Avatar billede esbenrt Nybegynder
26. maj 2003 - 23:35 #5
->michael2690 dit indlæg er uforståeligt, der er ingen tegnsætning!
Avatar billede lrd Nybegynder
27. maj 2003 - 08:28 #6
*LOL* 1-0 til Esbenrt :-)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 14:37 #7
kan du ikke finde det "direkte" link, kan ikke finde det :/
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
27. maj 2003 - 16:17 #8
michael2690 -> Uforståeligt? Forstår du ikke meningen?
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
27. maj 2003 - 19:31 #9
TV-Avisen.Mandag 19.maj 2003
BUSULYKKE
21:08:38  (0:19 min)
En dansk dobbeltdækkerbus med 68 konfirmander er for kort tid siden forulykket i det nordlige Tyskland. Ifølge de tyske myndigheder er een kommet alvorligt til skade, mens 20 er blevet lettere kvæstet. Bussen var på vej til Århus fra den tyske forlystelsespark Hansapark. Bussen er faldet et par meter ned af en skrænt inden den er blev stoppet af en afsats.

TV-avisen  Tirsdag 20.maj 2003
Bus med konfirmander væltet i Tyskland
18:34:55  (1:30 min)
BUS-HJEM En dobbeltdækkerbus fyldt med danske konfirmander væltede i går ud over en skrænt i det nordlige Tyskland. Flere af konfirmanderne blev behandlet for lettere kvæstelser, inden de kunne fortsætte hjem til Århus.

TV-avisen  Tirsdag 20.maj 2003
BUSHJEM
21:14:23  (0:19 min)
BUSHJEM De 68 konfirmander fra Århus, der i går forulykkede i en dobbeltdækkerbus i Nordtyskland vendte i morges hjem til Danmark. Fem tilskadekomne måtte dog blive på et tysk hospital, men også de er nu blevet udskrevet. Dermed er de kvæstelser som en 14-årig pige har pådraget sig ikke så alvorlige som først antaget.

Dette er hvad der står på dr.dk.
Hvis du selv kommer ind på dr.dk kan du også se film klip af det de sage i tv avisen.
Materiale er fra dr.dk.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 21:35 #10
bare ikke den, det var ikke konfirmater :/
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
27. maj 2003 - 23:38 #11
http://www.trafik-transport.dk/arkiv/2002/07.2002/071502/noter_off_071702.asp

11 danskere kvæstet i busulykke i Nordtyskland
(KØBENHAVN/FEHMARN) En dansk turistbus fra De Grønne Busser i Nykøbing Falster var torsdag formiddag involveret i et større færdselsuheld nær Fehmernsund-broen i Nordtyskland. Buschaufføren blev hårdt kvæstet, medens 10 passagerer fik lettere kvæstelser. Uheldet skete kl. 11.22, oplyser politiet i Schleswig-Holstein. Årsagen var et mindre uheld ved en frakørsel, der fik en campingvogn til at sætte farten ned. Dét overså en portugisisk lastbilchauffør, som kørte op i enden på campingvognen. Bagved lastbilen nåede turistbussen med 50 passagerer heller ikke at bremse op og kørte ind i lastbilen, skriver Netavisen Infopac.

www.trafik-transport.dk - 19. juli 2002.
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
27. maj 2003 - 23:39 #12
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
28. maj 2003 - 12:00 #13
har lige fået af vide at, det var en mindre bus, en "skolebus" af en art..
Avatar billede michael2690 Nybegynder
29. maj 2003 - 16:15 #14
Ok jeg skal nok lade vær med at kommentere andres stavefejl... Men hvis man vil have ordentligt svar på ens spørgsmål, skal man stille sit spørgsmål så det er læseligt og forståeligt for andre. ( Det står i øvrigt også, når man skal oprette spørgsmål).

->esbenrt -- du må undskylde at jeg glemte at afslutte med et punktum. Ellers syntes jeg, at min kommentar var tegnsat rigtigt eller....

jeg skal nok holde min mund i fremtiden sorry ;-§
Avatar billede esbenrt Nybegynder
30. maj 2003 - 06:06 #15
->michael2690  Undskyld hetzen. Klokken var mange, jeg havde læst til eksamen hele dagen og du smed med sten i et glashus. No hard feelings.
Avatar billede lrd Nybegynder
31. maj 2003 - 10:01 #16
Blev her lukket
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
01. juni 2003 - 13:09 #17
lukket, fandt ikke det jeg søgte :/