Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 19:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Program der bevæger musen ?

På min skole er computerne sat således op, at de automatisk lukker ned efter 10 minutter... Dette er pisse irriterende, hvis man er igang med noget og lige skal ned og ryge bla,bla,bla...

Findes der et program der bevæger musen ?

Eller gør et eller andet så computeren ikke lukker ?

DGP
Avatar billede bredker Nybegynder
26. maj 2003 - 20:03 #1
snak med din lære om at få det sat op til 20 min
eller stop med at ryge , det var nok bedre ,det er ikke smart i dag
Avatar billede mads.peder Nybegynder
26. maj 2003 - 20:05 #2
Du kan vel bare ryge en halv smøg ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2003 - 20:08 #3
Lad være med at ryge :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2003 - 20:09 #4
Eller sæt en pauseskærm på så er der da noget aktivitet på computeren.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. maj 2003 - 20:10 #5
Eller overvej om det nu er en god ide at ændre.

Mon ikke grunden er at på den måde er det usandsynligt at en skærm bliver forlad og så overtaget af en anden der nu kan udgive sig for dig der du er logget ind. Det er sket et par gange her på E og er ret pinligt for dem det sker for.

mvh JakobA
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 20:17 #6
Det er da skønt I alle sammen er bekymrede for mit helbred - tak :)

bertie >Jeg tror ikke en screensaver afhjælper problemet...

jakoba > Jeg ved godt, der er flere gode grunde til skolens indstilling, men nu er jeg en voksen mand, der burde have selvbestemmelse over både rygning, og over hvordan jeg beskytter mine data :o)

Men ingen kan altså hjælpe mig med et sådant program ?

DGP
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. maj 2003 - 20:35 #7
Jeg ved ikke hvordan, da jeg jo ikke ved hvordan de har implementeret den lukning af PC-en.
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
26. maj 2003 - 20:51 #8
Hvilket styre system benytter de på skolen ???
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2003 - 20:52 #9
Hvis du kan programmere så kan du jo bare lave en exe fil som sætter musens koordinater engang imellem, enten i en stor løkke eller ved hjælp af en timer.
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
26. maj 2003 - 21:02 #10
Der skal laves et TSR prog, som ikke behøver at bevæge noget, det gælder om at aktivere Muse interrupten, det er den der er sat Watsh...hsse-dog på, (lorte fremmed ord), det er den interrupt der skal aktiveres engang imellem. Måske kan der laves noget der ligner en screen saver, men med en kortere ventetid end skolen har sat. Bare en ide, jeg har noget gammelt noget jeg hvistnok har lavet i pascal, det kan jeg godt sende hvis du er intereserret.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 21:04 #11
dan_magnus > Windows 98... Kan jeg selv ændre det ?

bertie > God ide - men det kan jeg desværre ikke :0)

DGP
Avatar billede bredker Nybegynder
26. maj 2003 - 21:18 #12
hvad siger din skole til det
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
26. maj 2003 - 21:18 #13
Win 98 vil gerne acceptere TSR som man selv laver.Det skal "bare" luskes ind sidst i AUTOEXEC.BAT'en (troede ikke jeg kom til at skrive det ord mere). Jeg lavede engang noget der skrev konstant på skærmen, værdier fra seriel porten, men det er noget giftigt noget at manipulere med hardware programering, jeg har brug for lidt tid til at finde code til dig idet jeg ikke er hjemme lige nu.Det er skrevet i pascal, men man kan få pascal værktøj gratis på nettet pla Pacifik, jeg har den et sted men har aldrig brugt den.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 21:27 #14
bredker > Det ved jeg ikke... Der er ikke åbnet nu, men jeg har tænkt mig at spørge i morgen. ( Skolen er åben 24-7-365 hvis man har et nøglekort )

dan_magnus > Læg nu ikke for stort arbejde i det... Hvis det bliver et større projekt at lave, kan jeg godt holde kortere pauser :)

DGP
Avatar billede dan_magnus Nybegynder
26. maj 2003 - 21:32 #15
Det gør ikke noget, det vækker minder fra min tid på Frederiks teknisk skole (1995 Elektronik Teknikker). Det kunne også være sjov at lege lidt igen.
Avatar billede backside Nybegynder
26. maj 2003 - 22:40 #16
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
03. juni 2003 - 10:02 #17
backside > Smider du ikke et svar ? Jeg kunne optage en makro og få den til at loope :)

DGP
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
08. juni 2003 - 17:21 #18
Jeg lukker...

DGP
Avatar billede backside Nybegynder
10. juni 2003 - 12:25 #19
Godt du fik det til at du´.  ;)