Avatar billede vbmojo Nybegynder
28. november 2000 - 20:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3D screen saver

Jeg skal have lavet nogle 3D screen savere.
Hvad er det bedste program til det?
Jeg leder med lys og lygte efter et program som helst både har en modeller og en eksport funktion i .scr format.
Hvis det ikke er muligt vil jeg selvfølgelig gerne høre om andre muligheder. Og hvis der er nogen som allerede er hajer til at laver 3D screen savere vil jeg også meget gerne høre fra dem - så kan vi måske finde ud af noget freelancing.

/vbMoJo
Avatar billede cheater Nybegynder
28. november 2000 - 20:32 #1
Jeg ved at der er et program/Screensaver der hedder AVI-SCREENSAVER... - der kan man indsætte en FILM/BILLEDER i mange forskellige formater... - Og så kan du jo lave en film i F.eks. 3Dmax og indsætte den... - så virker den som en alm. screensaver... - Jeg vil lige finde ud af hvor man kan downloade en demo...
Avatar billede cheater Nybegynder
28. november 2000 - 20:32 #2
Det var da vist også en slags svar...
Avatar billede stigc Nybegynder
28. november 2000 - 21:14 #3
et eksemple på en:

lavede med:

http://d3digitalillusions.3dfiles.com/d3demomaker.htm

her er mange flere eksempler:

http://d3digitalillusions.3dfiles.com/

Avatar billede vbmojo Nybegynder
28. november 2000 - 23:57 #4
Tak StigC - men nu er jeg lidt på bar bund.
Hvordan kan det være at .scr filerne kræver DirectX 6.1 eller højere? Her gik jeg og troede at .scr filer var \"selv eksekverende\" - uden de store afhængigheder. DirectX kan jo for de fleste af funktionernes vedkommende ikke køre på NT - og hvordan ser det ud på win2000? Der står godt nok at den (win2000) er supporteret, men nu begynder jeg at tvivle. Nogen erfaringer?
Ellers ser det ud til at være et fint program.

/vbMoJo
Avatar billede stigc Nybegynder
29. november 2000 - 00:10 #5
For at opnå sejere 3d grafik, udnytter man grafikkortet igennem DirectX. Det er meget normalt, ligesom i spil!

Jeg tror ikke du få nogen problemer med Win2000, men du må vist heller lave en test!

.scr er fil er bare en .exe fil!

Fra windows 98 følger directX med!
Avatar billede podata Nybegynder
29. november 2000 - 08:12 #6
Ja, prøv...........;-))
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 05:49 #7
Microsoft DirectX 8.0 til Windows2000
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=25708
- just in case..