Avatar billede andenblah Nybegynder
24. maj 2003 - 22:30 Der er 25 kommentarer

Ang. kazaalite.com

Hey... Jeg har et problem med kazaalite... Jeg kan ik hente kazaalite, på kazaalite.com som man normalt gør.. siden er nede, eller sådan noget... Er der nogen som kender et sted hvor man kan hente den nyeste version af kazaalite..?

Mvh @ND€N
Avatar billede donwang Nybegynder
24. maj 2003 - 22:31 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 22:34 #2
I glemmer lige en ting.
KaZaa lite er en cracked udgave af KaZaa.
Avatar billede donwang Nybegynder
24. maj 2003 - 22:36 #3
Ja... Uden ulovlig spyware....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 22:36 #4
Hvorfor ikke vælge et musikprg. som man er sikker på ikke at få spioner med ind på computeren. http://www.spywarefri.dk/software.htm#P2P Her ligger faktisk flere tilbud.
Avatar billede donwang Nybegynder
24. maj 2003 - 22:36 #5
Luk hellere!
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 22:37 #6
donwang>>Den spyware der er i KaZaa er ikke ulovlig, den er en del af betingelserne som man accepterer når man vil bruge programmet.*S*
Avatar billede donwang Nybegynder
24. maj 2003 - 22:39 #7
hmm... troede spyware var ulovlig ligemeget hvad....
Avatar billede human Nybegynder
24. maj 2003 - 22:52 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2003 - 22:53 #9
Og så er der sørme også spyware i kazaalite :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2003 - 22:54 #10
human> det svar har donwang jo givet!
Avatar billede human Nybegynder
25. maj 2003 - 05:01 #11
john: Da jeg forsøgte at komme ind på k-lite.tk kunne jeg ikke. Men det virker fint med den adresse jeg gav.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 15:52 #12
Lukketid?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 15:57 #13
john_stigers> "Og så er der sørme også spyware i kazaalite :) " Hvor har du den information fra?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2003 - 18:43 #14
Fra Adaware PRO og Spybot :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juli 2003 - 09:05 #15
OK - det passer blot ikke med, hvad der står på hjemmesiden...

Fra www.k-lite.dk - FAQ (Online):

"... The main difference is that Kazaa Lite has been modified so that it does not have any of the so-called 'Spyware' and 'Adware' that comes with the Original Kazaa."

Er du sikker på, at det ikke blot er standard løsningen, hvor en dll fil er skiftet med en harmløs? Dette bevirker at programmet (kazaa) kan detektere spyware programmet og "tror" at alt er OK, men selve spyware programmet virker ikke?

Mener at denne løsning har været brugt, men det kan godt være, at det var den "manuelle" måde at patche på i gamle data...

JP
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2003 - 09:43 #16
jpvj> det kan man da vist kalde vildledende information så ;)
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. juli 2003 - 16:14 #17
Jeg finder ikke spyware efter installation af lite. Sikker på det ikke er noget andet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2003 - 20:01 #18
jep
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 13:01 #19
john_stigers> Det er nu lidt mærkeligt... mon ikke der var andre brugere af kazaa lite, der havde opdaget tilsvarende?

Det ville give "kæmpe ramaskrig" i P2P fora, hvis det du oplyste var rigtigt...

Kan du ikke komme med noget dokumentation?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. juli 2003 - 18:01 #20
Det der er i Kazaa lite er en "snydefil" så programmet tror at al spywaren er installeret.
Men husk lige at Lite er en cracked version.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 18:01 #21
fromsej> Det var også det jeg gættede på...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2003 - 20:56 #22
har også hørt at der ikke er reklamer i kazaa lite - det er jo heller ikke tilfældet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2003 - 21:09 #23
Hvis jeg skal dokumentere noget skal jeg jo installere lortet - og det gider jeg ikke, for jeg bruger det ikke.
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. juli 2003 - 21:42 #24
Inden for spywarebekæmpernes kreds betragter vi kazaa lite som en cracked version af Kazaa. Jeg kommer lige med en forklaring på engelsk:

There are two programs, Kazaalite and Groksterlite, which you may be wondering about. Both programs are spyware-free versions of those file-swappers. Some people believe that they are alternative versions put out by the makers of KaZaa and Grokster.

Let's kill that myth right here. Neither of these are distributed by the owners of Kazaa or Grokster. They are cracks, meaning that the people distributing them violated their End User License Agreements to decompile them and remove the embedded spyware.

You may think that by using these products, you are giving the proverbial finger to the makers of spyware-ridden software. I'm sorry to say, this is not true. You merely show them that their software is so popular that you will go to any lengths to use it. This tells them that it is safe to keep selling out their millions and millions of users to the parasitical spyware companies. It also lets them point to the size of their network when spyware companies come sniffing around. By using these products, cracked or not, you contribute to the problem of advertising spyware.

It is recommended that you not use any version of a product that uses spyware, whether it is a spyware-free crack, or the normal version. Spyware companies pay good money to the developers that sell out their users. The only way to discourage developers from including spyware into their products is to show them that his/her users will go elsewhere. No users equals no sponsors equals no money. It's as simple as that.

På Spywarefri.dk finder du p2p UDEN spy.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 12:26 #25
Forfriskende indgangsvinkel... tak for info!