Avatar billede xxlocutusxx Nybegynder
24. maj 2003 - 09:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge IRC klient til webserver

jeg er intereseret i en komplet webbaseret IRC klient, hvor folk der besøger min hjemmeside, som ikke har en irc klient installeret (som f.eks. mIRC) kan logge på kanalen og deltage aktivt i chatten.

Dem findes der rigtigt mange af, specielt i java, men problemet er, at alle disse klienter laver en forbindelse fra klient maskinen og til IRC netværket. Problemet er at hvis man sidder bag en firewall, så kan man ikke komme på kanalen, da der sommme tider er spærret for de porte man bruger i IRC.
Derfor søger jeg en webbaseret IRC klient der bruger min webserver til at forbinde til IRC netværket(eventuelt en i PHP)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. maj 2003 - 09:55 #1
http://cgiirc.sourceforge.net/
helt genial klient, og opretter en forbindelse fra serveren til irc serveren istedet for fra klienten til irc serveren
Avatar billede dmcn Praktikant
24. maj 2003 - 09:58 #2
Vær lige opmærksom på, at du løber ind i problemer hvis du får brug for at banne en bruger fra din kanal.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. maj 2003 - 10:02 #3
Fra CGI:IRC:

The identd lets a user be idented to a hex encoded version of their IP address eg: c0a80202@your.host (this decodes to 192.168.2.2), you can use the included decode.pl to decode an IP address (or work out the hex yourself :). It makes banning on the host possible at channel and server level, which makes it much easier to allow more unrestricted access to CGI:IRC. To set-up the identd.pl you need root access to the system where you have installed CGI:IRC. The identd.pl requires you to be using an inetd, i have used it with inetd but people report it works with xinetd too.
Avatar billede razor Nybegynder
24. maj 2003 - 10:54 #4
Det lyder jo nærmest som om CGI::IRC folkene har tænkt sig om :)

Jeg ville dog lige cleare den med min webhost. Hvis nogen gjorde det på en server jeg administrerede ville jeg godt nok blive gal :)
Avatar billede xxlocutusxx Nybegynder
24. maj 2003 - 17:28 #5
Den ser skudda ellers ret smart ud den der CGI:IRC men...
i requirements står der :

To install CGI:IRC you will need a web-hosting provider that supports CGI with Perl 5, runs some flavour of UNIX (GNU/Linux, FreeBSD, etc)

På min webserver er det desværre ikke Unix der er styresystem :( er der nogen af jer der har brugt CGI:IRC på en windows maskine??
Avatar billede xxlocutusxx Nybegynder
30. maj 2003 - 23:45 #6
Nu har jeg prøvet at køre CGI:IRC på en emuleret unix (med cygwin anbefalet på CGI:IRC's HP) men jeg kan ikke få skidtet til at virke, den starter bare main op og siger så no channel, apache og perl kører ellers fint nok.

Er der andre der har gode forslag til en IRC klient, eller andre der kan hjælpe mig videre med CGI:IRC?
Avatar billede xxlocutusxx Nybegynder
11. juni 2003 - 11:54 #7
Det er bare helt kanon med CGI:IRC, jeg kører det på en virtuel freebsd, tag et kik på http://www.thumb.dk og klik på ircchat, så kan i se hvad jeg mener