Avatar billede ibss Nybegynder
24. maj 2003 - 02:01 Der er 9 kommentarer

pin modem

hej .
er der nogle der kan fortæle mig hvordan man pinner et modem ?
Har et Ericsson adsl modem fra TDC med adgangskode og jeg kunne godt tænke mig at se om der var nogle ting der kunne "rettes" derinde da jeg konstant køre ca.205 under hvad jeg skal/betaler for 256/128
har læst mange af de andre svar rundt omkring og der siger de at man i brourseren skal skrive 198.168.254.254 men jeg kan ikke få det til at virke
Please help!!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2003 - 04:55 #1
prøv http://192.168.1.1
eller http://192.168.0.1

isteden for 192.168.254.254
Avatar billede ibss Nybegynder
24. maj 2003 - 15:04 #2
tak men nej det er det samme .
der er ikke nogen respons!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2003 - 15:33 #3
du siger du har et modem, og dem kan man normalt IKKE logge ind på.. det er normalt en router man kan logge ind på..

hvis du går i start -> kør command -> ipconfig har du så en intern IP eller en offenlig (hvis den er offenlig, så burde ipconfig og www.myip.dk vise den samme IP*
Avatar billede ibss Nybegynder
25. maj 2003 - 11:19 #4
tak
det er det samme men hvad kan det så fortælle mig?
har fundet ud af at mit net køre med pppoe og efter hvad jeg har kunne læse fra nettet så er det ikke så godt når man køre XP.
Har fundet noget der hedder RASPPPOE og det skulle kunne lave den pppoe om men når jeg kommer til hvor jeg skal skifte den vil den ikke installere og jeg får en fejl 0x800700c1 er der nogle der ved hvad det er?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2003 - 11:23 #5
når IP'en er den samme, så betyder det at du ikke kan logge ind på dit modem og rette ting der, da det vil kræve en router..

Hvordan ved du at du mangler ca 200Kbit ud af dine 256Kbit?
hvis det er som du henter fra en server, så kan serveren være belastet og kan kun levere de ca 50kbit, eller have begrænsning på 50kbit.
Avatar billede ibss Nybegynder
25. maj 2003 - 11:54 #6
sorry det er forkert det er KUN ca. 200 ud af de 256.
det ved jeg fra alle de test jeg laver ved TDC i dos
når jeg laver testen i dos køre jeg med ca.200 men hvis de laver den fra TDC så er der ikke noget i vejen
det burde da være det samme når man gør det efter hianden
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2003 - 11:58 #7
Køre du XP?
der er noget med at XP nupper 20/25% af båndbreden, hvis du søger lidt her på eksperten, så kan du sikkert finde mere om det ;o)
Avatar billede ibss Nybegynder
25. maj 2003 - 12:02 #8
ja jeg gør og det ved jeg godt har lavet om på mtu så jeg køre 1492 i stedet for de 1500 som er standart i xp.
men der er noget med at man også kan lave om på PPPOE men RASPPPOE.
Er der en anden måde på det også uden RASPPPOE
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2003 - 12:08 #9
jeg kender intet til PPPoE eller RASPPOE :(