Avatar billede kurt1 Nybegynder
22. maj 2003 - 17:11 Der er 8 kommentarer

Promise Controllercard

HJÆLP

Jeg har et Promise Ultra133 TX2 controller card, og efter jeg har formateret xp, og installeret nyt så ka jeg ikke se mine diske!!!

Jeg har opdateret min xp med de nyeste drivers, og jeg har opdateret min bios controller card til 20.0.15 "det nyeste".

Og jeg kan også godt se alle mine hardiske som sidder på kortet i starten, men inde i selve windows ka jeg ikke se dem! og jeg har også prøvet af update min controller card driver til det nyeste, og det ser heller ik ud til af virke. ;//

Hjælp please...
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 17:15 #1
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=kurt1&option=24

http://www.eksperten.dk/spm/351294

Ved du har få spørgsmål åbne men gider du ikke lige lukke dem eller giv feedback i dem.
Avatar billede kurt1 Nybegynder
22. maj 2003 - 17:17 #2
joda men er der virkelig ikke nogen som ka hjælpe mig her?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2003 - 18:46 #3
Huskede du at trykke F6 for at lægge driveren ind, da du installere windows ?
NT, 2000 og xp skal have driveren på et meget tidligt tidspunkt for at windows understøtter harddisken. Det er normalt kun nødvendigt hvis man bruger drevet som boot-drev, men det kunne godt lyde som om problemet er nogenlunde det samme.
Avatar billede kurt1 Nybegynder
22. maj 2003 - 19:09 #4
jeg ka se mine drevs som er på controlleren i startup og under enhedshåndtering!
men det eneste sted de ikke kommer er i denne computer, altså jeg ka ikke komme ind på dem!!
det der fucker mig træt..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2003 - 19:10 #5
Ok, så er det ikke problemet med driveren.
Hvis du går i diskhåndtering, kan du så se partitionerne på dem ?
Avatar billede kurt1 Nybegynder
22. maj 2003 - 19:51 #6
tonnybrandt er du på icq eller sådan noget? da det er lidt nemmere

mit: 81531332
Avatar billede kurt1 Nybegynder
22. maj 2003 - 19:54 #7
nej jeg ka ikke se dem under diskhåndtering ;/
men jeg ka se dem alle sammen under enhedshåndering>diskdrev>

men skriv lige på icq hvis du har det eller hvis du har msn, så skriv din email
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2003 - 22:52 #8
Desværre, al kommunikation forgår her på eksperten. Jeg har ganske vist begge dele, men giver ikke hverken email, msn eller icq ud her på eksperten.

Mit umiddelbare råd er så at da tingene ikke hænger sammen, (enhedshåndtering og diskmanagement) ja så fjern tingene i enhedshåndteringen og lad windows genfinde dem igen ved næste boot. Du skal i så fald fjerne harddiske, og alle harddisk controllere for at du gør det "ordentligt/grundigt".
Jeg har selv gjort det masser af gange og det er aldrig gået galt endnu. Jeg er aldrig blevet stillet værre end jeg var før.