Avatar billede aner-intet Nybegynder
22. maj 2003 - 15:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Noget a la chart - Topliste.dk

Hej eksperter jeg skal høre om det er et stort arbejde at lave noget a la toplisten og chart, men meget mindre end det, altså jeg vil have subnet sider på en side, hvor man kan se hvem der har haft flest besøgende.. Er der nogen der kan lave det ? hjælpe ?
Avatar billede fangel Nybegynder
22. maj 2003 - 16:29 #1
det er ikke noget du _lige_ laver... du skal nok ud med nogle penge for at få nogle pro folk til at hjælpe dig med det!
Avatar billede aner-intet Nybegynder
22. maj 2003 - 19:32 #2
Det skal ikke være noget prof.. det skal være enkelt ikke ligesom chart.. skal bare lave nogle kategorier, hvori der står hvor mange besøgende siderne har fået. Altså skal lave en top 10. Hvordan kan man ellers lave det ?
Avatar billede fangel Nybegynder
22. maj 2003 - 19:37 #3
som sagt, det er slet ikke simpelt... faktisk er meget lidt PHP simpelt... (pånær "hello world" ?)...

du skal kunne:

lave noget som brugere kan indsætte på deres side, som kan finde ud af om de er nye besøgende eller har været på en anden side (uniqe users)...

lave et system som kan holde styr på alt dette (uden at overbebyrde serveren med arbejde)

kunne vise dette for brugeren...

punkt 1-2 er nok de sværeste, men det andet kræver også lidt... prøv at lær at programmere PHP før du kaster dig ud i alt for meget...

Morten
Avatar billede aner-intet Nybegynder
24. maj 2003 - 04:25 #4
Behøver ikke punkt 1 og 2 , det andet er nok, Jeg behøver vel ikke at kunne programmere i det, når Jeg kan få hjælp til det, hvem er du til at komme med sådan en latterlig gjort tone til mig ? "prøv at lær at programmere PHP før du kaster dig ud i alt for meget...

"
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. maj 2003 - 04:36 #5
Ahva?
Jeg tror sgu egentlig det var dea_pg's hensigt at tilbyde dig noget kvalificeret rådgivning. Ikke at tale ned til dig.
Faktum er, at det er et større projekt du er på vej ud i, og hvis ikke du er klar over det, så har du sandsynligvis ikke så meget programmerings erfaring.
Derfor udtalelsen. Går jeg ud fra :-)

Så køl lige ned og hold dig til koffein-fri...

Mvh. Jakob
Avatar billede fangel Nybegynder
24. maj 2003 - 09:41 #6
aner-intet => punkt 1-2 er netop det du behøver... vil gerne se hvordan du vil holde styr på antal-users/hits uden... ;)
og jeg mener det seriøs, men ikke nedladende, jeg har programmeret PHP i 1½ år nu. Jeg ved hvad der kræves af et sådan system, og hvis du ikke kan se at du skal bruge punkt 1-2 for at kunne lave punkt 3, så kender du overhovedet intet til (web)programmering!

jakob => godt at nogen kan se at jeg har ret, og ikke er ude på at rakke ned på nogen...

Morten
Avatar billede aner-intet Nybegynder
01. august 2003 - 11:12 #7
Har ikk fået nogen hjælp af det jeg stillede så i får sku ingen point..