Avatar billede shaky Nybegynder
27. november 2000 - 21:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Frames

Hej jeg ønsker at lave min side på flg. måde

Den skal bestå aaf 4 frames.
til at starte med skal den starte med 2 frames, når man så har valgt et emne i menuen i toppen, skal den hente frame 3 og 4 ind.

Jeg har prøvet det før men kan ikke huske hvordan :(
Avatar billede callesen Praktikant
27. november 2000 - 21:27 #1
Du skal lave det med to frameset - fra den ene første ramme (ramme a) kalder du frameset_2 med target i ramme b - frameset_2 har så de to \"nye\" rammer. Hvis du vil ende med 4 rammer må første eller andet frameset bestå af tre rammer.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2000 - 21:28 #2
Lav først et frameset med de to frames i.

Når man så vælger menuen kan du vælge at springe helt ud af framesettet og loade et nyt frameset ind.

Hvis du gerne vil bibeholde de 2 frames du allerede har skal du istedet loade dine nye frames ind i en IFRAME (IE) eller ILAYER (netscape) i den en af de første frames.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2000 - 21:38 #3
Det var vist også noget avanceret sludder jeg fik fyret af der... Heldigvis fik jeg som fortjent... he he
Avatar billede shaky Nybegynder
27. november 2000 - 22:10 #4
Nu har jeg prøvet igen men kan stædigvæk ikke få det til at funke :(
Avatar billede da_nigga Nybegynder
27. november 2000 - 22:15 #5
Hmm shaky, mon ikke du accepterede svaret lidt for hurtigt så????
Kan måske godt lave noget til dig der virker.... Det vil sige jeg laver det og sender det til dig....
/Da_Nigga
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2000 - 22:31 #6
Jeg kan da også lave en mindre avanceret løsning... he he...
Avatar billede callesen Praktikant
27. november 2000 - 23:11 #7
kære sharky
tak for point - ked af at det driller er det noget lignende http://www.callesen.adr.dk du er ude efter? her er frames i frames!
Avatar billede shaky Nybegynder
30. november 2000 - 09:45 #8
Problemet løst, takker for de svar jeg har fået