Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. november 2000 - 20:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

NTFS patition i W98

Findes der et program til w98 så man kan se NTFS patitioner
Avatar billede milo Nybegynder
27. november 2000 - 20:34 #1
hmm..kan partition magic ik det? er ikke sikker...
Avatar billede cstern Nybegynder
27. november 2000 - 20:36 #2
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. november 2000 - 20:37 #3
Patition Magic kan det, men det program er så vidt jeg ved kun til at vedligeholde patitioner ikke til at se filerne på min W2K patition
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. november 2000 - 20:39 #4
kunne det tænkes at der findes et Freeware program som kan gøre det.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. november 2000 - 20:42 #5
Read-only versionen af ntfs98 er freeware. Hvis du også vil skrive skal man betale. Så man kan godt se NTFS partitioner som du spørger om. Jeg kender ikke andre utilites som kan gøre dette på et live filsystem (under win9x).
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 20:44 #6
.....Næh ...det tror jeg ikke .....aldrig hørt om det..
...passer godt nok, at Partition Magic kan \"se\" dem og ændre dem, men  det hjælper ikke meget, når man gerne vil have fat i en Fil...

Det nemmeste er at have en \"parallel\" win2K installation, og så boote i Win2k når noget skal flyttes.
Eller blot flytte \"alt\" over på Fat32 partitionen mens du er i Win2K,
og så rette i partitions størrelserne bagefter med Partition Magic.

Det allernemmeste er selvf. helt at udelade NTFS partitioner, som jo ikke er noget krav medmindre du bruger Windows NT i stedet for Win2K.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 20:44 #7
Ups...Der var altså software til det...
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. november 2000 - 20:45 #8
Det virker som afbrudt samleje at kun kunne læse fra sin patition
Avatar billede cstern Nybegynder
27. november 2000 - 20:50 #9
tordenskjold - det er fordi det ikke er \"tænkt\" sådan. NTFS er kun beregnet til, som navnet siger, NT. Men det kan altså lade sig gøre at læse/skrive hvis man vil hoste op med 49 USD (ca 400 bobs).

Ellers er det måske en ide som teknik foreslår, at du på en eller anden måde får bootet op i NT eller W2K og flytter de data du ønsker at bruge i begge systemer til en FAT32 part.

Jeg har selv et test system med W2KS og W98. Jeg endte med at lave alle partions om til FAT32 fordi jeg heller ikke gad at starte i W2KS hver gang jeg skulle have noget på den 32 GB disk som W2KS ligger på.
Men det hjælper jo ikke hvis du har NT4 og partitons over 2 GB, som er grænsen for FAT16.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. november 2000 - 20:53 #10
Nu skal jeg ikke stille mig på bagbenene, men jeg havde faktisk givet dig et svar som var rigtigt. Anyway, who cares.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. november 2000 - 20:59 #11
Ja ups Mange tak fo svaret men jeg tror jeg vil lede videre efter et program, der kan både læse og skrive til partitionen og som ikke koster 49 USD
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 22:34 #12
>>cstern  ....jaah...det var godt nok noget skævt fordelt...For jeg tågede da åbenbart ..godt og grundigt.
Men ok \"Finders Keepers\" ;-))
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 09:03 #13
Jeg har ladet mig fortælle , at der ikke skal eksttra programmmer til, det ligger allerede i windows 98.
Avatar billede cstern Nybegynder
28. november 2000 - 10:05 #14
kharder>> ????? Det har jeg aldrig hørt om - tværtimod.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 21:58 #15
Nej men jeg regner snart med at få det opklaret, om ikke andet så forhåbenlig i næste uge. ;o). Har forespurgt et par gange, og det sige at det kan lade sig gøre uden de store krumspring.