Avatar billede deathblow Nybegynder
19. maj 2003 - 22:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke porte bruger MSN?

Hey.. Vil lige starte med at undskylde hvis dette emne har været taget op adskillige gange, men har lidt travlt, så håber det er i orden jeg deler lidt (lette?) point ud, hvis man altså ved hvilke porte der bruges.

Jeg kan nemlig ikke sende via msn, hvilket er lidt irriterende.

Jeg har windows xp-Professional
Netexpress TDC ADSL (SpeedStream 2601) router.

Jeg har ikke firewallen sat til i windows xp, så går ud fra at det er noget med routeren?

Mvh Anders
Avatar billede jaboi Nybegynder
19. maj 2003 - 22:37 #1
Explorer bruger port 80, Det gør outlook express også håber det var svaret du søgte...
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. maj 2003 - 22:41 #2
Well.. Jeg tænkte nu på MSN Messenger... :)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 22:41 #3
MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN        TCP    6891 - 6900
IN        TCP    1863
IN        UDP    1863
IN        UDP    5190
IN        UDP    6901
IN        TCP    6901
Avatar billede jaboi Nybegynder
19. maj 2003 - 22:41 #4
Et foreslag du kunne gøre god brug af er at hente Zonealarm fra Zonelabs. zonealarm.com! Denne firewall udmærker sig i at konfrontere dig hver gang et program prøver at få adgang til nettet her kan du så selv vælge om den altid skal have det eller bare den ene gang eller måske aldrig. Desuden er programmet så vidt jeg ar hørt blevet rost i mange test, specielt fordi det er gratis og hamler op med de dyre løsninger fra eks. vis Norton.
Så slå firewallen fra i din router og sæt Zonealarm op.
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. maj 2003 - 22:41 #5
Og husk at lave et svar, og ikke en kommentar, så jeg kan give dig point, hvis du finder svar på hvad jeg søger ;)
Avatar billede jaboi Nybegynder
19. maj 2003 - 22:45 #6
Sorry!
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. maj 2003 - 22:46 #7
IN.. betyder det, at det kun skal udfyldes ved indgående?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 22:48 #8
Lad være med at slå firewallen fra i din router (hvis den har en, ellers har den nok noget filter halløj)
Kig her: En manual til din router:
http://www.speedstream.com/support/2601main.html

Åbn så kun op for de porte du skal bruge.
Avatar billede uffe123 Nybegynder
29. juni 2003 - 23:39 #9
Hejsa, jeg ved ikke hvad porten er til, men vi er nogle kammarater der har åbnet port 5060, og kører med msn messenger 6.0 prewiev  Det virker gennem routeren.
Hilsen Uffe.