Avatar billede sbay Nybegynder
19. maj 2003 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af webmail password via web

Hej

Når jeg ændrer mit webmail password går det fint og det virker - men jeg er også administrator! Når en "almindelig" bruger prøver at ændre password får de en fejl om at det ikke kan lade sig gøre! Hvori består fejlen???? Det må jo næsten være et spørgsmål om rettigheder!!!
Avatar billede jogii Nybegynder
19. maj 2003 - 12:30 #1
Jeg går ud fra at det er på persondokumentet i NAMES.NSF at brugerne vil rette. Man skal være mindst "Editor" for hele databasen for at kunne rette (det plejer administratorer at være). Det er en sikkerhedsforanstaltning som Lotus har lagt ind i Domino fra 4.6x. Den bedste måde at rette HTTP-password på er via en web-process. Jeg mener der findes nogle templates i Sandbox på notes.net.

//Jörg
Avatar billede sbay Nybegynder
19. maj 2003 - 12:37 #2
JA, det må være i names.nsf den retter! Det vil sige at selv om brugerne er manager påderes egen postkasse, skal de være editor på names.nsf?!
Avatar billede sbay Nybegynder
19. maj 2003 - 12:39 #3
Kan man synkronisere Internet Password med det almindelige password?!
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. maj 2003 - 12:41 #4
Nej de SKAL ikke, men hvis de vil ændre på noget i Names.nsf og/eller på deres egen persondoc i names.nsf som f.eks. password til internetadgang ja så skal de mindst være Editor.

MVH KarstenV
Avatar billede sbay Nybegynder
19. maj 2003 - 12:43 #5
Hmmm, jeg skal lige være HELT sikker på vi forstår hinanden: Det er ikke direkte i adressebogen de skal ændre deres password, men via INotes i webbrowseren - men det er jo selvfølgelig i den sidste ende samme DB!
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. maj 2003 - 12:53 #6
Man kan ikke umiddelbart i Domino synkronisere internet passw. og notespassw. da de er registreret, på 2 forskellige måder, den enei en lokal Id fil den adnen på/I Domino Names.nsf på den enkelstes persondoc.

MVH KarstenV
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. maj 2003 - 12:56 #7
Netop og derfor skal de have mindst Editor adgang, men for at kunne lave alm. opslag til addesser elle lign skal man kun have læse adgang.

MVH KarstenV
Avatar billede sbay Nybegynder
19. maj 2003 - 12:58 #8
Det er lidt et sikkerhedshul vil jeg mene! Jeg ville helst at mmine brugere kun havde læseadgang, men sådan kan det åbenbart ikke blive!!!!
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. maj 2003 - 13:22 #9
jo det kan,  du skal bare lave mere som admin :-)