Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 11:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Smider netkort (IBM)

Hej

Jeg er ved at oveføre 50 maskiner fra Tokenring til Ethernet. Nu er problemet bare, at der er en række gamle IBM maskiner 133/166 mhz. Når jeg sætter det nye Ethernet kort i maskinen og genstarter finder maskinen kortet og det bliver installeret fint. Jeg kan nu logge på netværket og alt er i skønneste orden. - Så efter maskinen er blevet genstartet et par gange smider den netkortet af. (altså den er væk under enhedshåndtering - hvilket jo betyder at brugerne ikke kan logge på)

OS: windows95
Netkort: IBM Ethernet adapter / Bambus-netkort (har prøvet med begge - samme resultat)

På forhånd tak
Avatar billede knightmare Nybegynder
19. maj 2003 - 14:25 #1
indy - har du husket at opdatere til seneste BIOS på IBM-maskinerne og husket at benytte seneste driver til netkort og kontrolleret, om de netkort du anvender er i MS positiv-liste.

knightmare  :-¤
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 20:17 #2
ja, ja... det har jeg prøvet - Efter alt det her bøvl, har vi besluttet at skifte alle computerne ud stedet for.. :)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 20:17 #3
Slut