Avatar billede strikse Nybegynder
16. maj 2003 - 23:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk virker ikke

Jeg kan ikke få forbindelse fra min bærbare til min nyindkøbte ZyAIR B-1000 trådløse acces point.
Jeg har tilsluttet den til en af de 4 porte der på min router, min stationære er også tilsluttet routeren og med den kan jeg komme i kontakt med den (acess pointen) og gå på internettet.
men min bærbare skriver bare at: den trådløse forbindelse ikke er tilgængelig. Jeg har sat min bærbare op med samme ip nr. og ip subnetmask nr. og gateway nr. men det virker nada.
håber i kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2003 - 23:18 #1
prøv at sætte din bærbar til at hente IP dynamisk og lige så med dit accesspoint.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2003 - 23:18 #2
For håbentlig ikke samme ip nummer, men et nummer lige ved siden af. Hvis accespointet har nr 10.0.0.1 skal den bærbare have 10.0.0.2 subnetmaske og gatevay skal være ens
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:19 #3
ip'en skulle vel hest være en anden end den som din pc har - ellers har de jo ens hvilket ikke er helt optimalt :-)
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:19 #4
DAm, bufferxone komme lige ind før mig :-)
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:20 #5
ja som kenp siger hvad med at på DHCP aka dynamisk ip - det skulle din router jo gerne kunne give til dem der er i netværket
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2003 - 15:14 #6
hvordan går det med forbindelsen!
Avatar billede strikse Nybegynder
18. maj 2003 - 20:40 #7
Det virker nu med en løsning som er kombineret imellem Kenp og bufferzone.
Jeg har sat den bærbare op til at hente IP dynamisk og accespoint'en har fast ip og det virker, så jeg vil dele pointene imellem jer, men jeg kan desværre ikke se dit navn kenp der hvor man fordeler point, kun bufferzone og sohl, hvad gør jeg ved det ?
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2003 - 20:43 #8
så lægger jeg straks et svar :)
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2003 - 20:44 #9
nu står vi alle på din liste, du markere bare dem som ikke skal have point og trykker på afvis, bagefter markere du dem som er tilbage og trykker accepter.
Avatar billede strikse Nybegynder
19. maj 2003 - 17:34 #10
sådan !
og tak for hjælpen  :)