Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2003 - 22:33 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

forslag til coadmin-udvidelse

Hvis en bruger ikke vil uddele point, kunne man lave en funktion der tog halvdelen af en brugers point indtil der er accepteret et evt. svar. Samme fremgamgsmåde kunne evt. bruges hvis der skulle oprettes et nyt spørgsmål med point til en bruger.

Hvad siger i???
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2003 - 22:34 #1
hmmm... der skulle ikke point på ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 22:41 #2
Det er da en måde at tvinge dem på, men når de er ligeglade med truslen om deaktivering, så er de vel også ligeglade med at få halveret pointtallet.
( Det må da koste 1 point John )*G*
Avatar billede melange Nybegynder
15. maj 2003 - 22:53 #3
Det ville selvfølgelig have en præventiv effekt, hvis man nu skulle betale et depositum på 10 point (eller måske 10% af det udlovede antal points) for at åbne et spørgsmål, som man fik tilbage når man lukkede det. Men jeg tror (desværre) den eneste fuldstændige løsning på problemmet med de åbne spørgsmål er at opfinde et helt nyt flag ( http://www.eksperten.dk/img/flag_red.gif ), hvor spørgsmålene autolukkes efter ½ år uden aktivitet, og pointsne som er udlovet bare forsvinder ud i et sort hul.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
15. maj 2003 - 23:36 #4
Egenligt en meget god ide med strafpoint men jeg tror fromsej har ret i at de nok er ligeglade med at få reduceret deres pointtal og når de så skal bruge Ekspertens hjælp igen ja så opretter de bare en ny bruger og inkasserer 300 nye points :( ..så jeg støtter op om melanges red flag eller lignende tiltag hvor pointene automatisk bliver fjernet efter en periode.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 23:41 #5
Den idé med automatisk lukning af spørgsmål efter en vis tid, er altid den det ender med når vi diskuterer det her emne.
Jeg støtter også idéen 100%, ligesom de fleste andre i de, efterhånden, mange tråde hvor emnet er blevet debatteret, desværre lader det til at vedblive med at være på Admin´s ToDo liste, hvis det overhovedet er på den, så det har nok lange udsigter.
Avatar billede lrd Nybegynder
16. maj 2003 - 09:02 #6
Er helt enig med jer at der burde gøres tiltag til alle de uafsluttet spørgsmål.

Problemet er jo synes jeg at de deaktiveret så snart de har fået lukket en bruger bare opretter en ny 2sek efter. Men det er jo nok et problem der ikke kan løse uden videre. Hvad med et eller andet flag som der omtales som kunne stå udenfor brugerens navn i selve spørgsmålet evt. med et felt med brugerens antal åbne spørgsmål istedetfor man altid lige skal checke brugeren inden man svare dem. Jeg er ikke pointrytter overhovedet men at få feedback på det man har hjulpet med eller bare en lille tak for hjælpen ville sku betyde noget.

Nå men det var oz bare min mening :-)

Ha en god dag gutter/inder

/Lrd
Avatar billede melange Nybegynder
16. maj 2003 - 10:11 #7
lrd <<ja, et lille ikon som indikerer hvor mange åbne spørgsmål brugeren har ville være en god ide. Så kunne man selv vælge om man ville svare på spørgsmålet, i stedet for at man svarer, og først bagefter går ind og ser om brugeren normalt lukker sine spørgsmål.

For så at fortælle brugeren han har for mange åbne spørgsmål, kunne man vel bare lade komme en irriterende javascript-boks op, hver gang han prøver at oprette et spørgsmål, som fortælle ham: "Du har X antal åbne spørgsmål...bla bla bla....luk venligst dine spørgsmål"
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 14:51 #8
Avatar billede lrd Nybegynder
16. maj 2003 - 15:48 #9
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 15:51 #10
Det burde koste øjeblikkelig deaktivering, det er rent ud sagt at pisse på Eksperten og dens brugere at opføre sig sådan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 17:15 #11
Så pyt - du får 1 point fromsej
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 17:18 #12
*S*
Så siger jeg da tak.
Avatar billede lrd Nybegynder
16. maj 2003 - 18:24 #13
Damn hvor ham fromsej smider om sig med point :-)

Ha en god dag/aften gutter

Lrd
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 18:26 #14
130.000 svar á 1 point udløser 1. pladsen på E!
Så vi tager det hele med.*G*
Lrd>>I lige måde.
Avatar billede melange Nybegynder
16. maj 2003 - 18:34 #15
1 point ud af 18.757.
Det er jo hele 0,005% :-O

Btw, tillykke med 1 år på eksperten fromsej :)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 18:43 #16
Tak, det havde jeg ikke engang selv lagt mærke til.
Det burde jo udløse en omgang øl. ;o)
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2003 - 18:49 #17
eller bare en af de andre som man lige får at se, som faktisk ligger temlig højst oppe på listen (nr 135)

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=%40&order=asc&catid=0&q=&navn=stigc&option=22

30 åbne sprøgsmål og over 2200 point ude!