Avatar billede kujon Nybegynder
15. maj 2003 - 11:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbinder man en Dogstation og en stationær

hejsa...

har lige fået en dogstation til min bærbare... ved bare ikke hvordan dogstationen og den stationære skal forbindes!!!... nogen der ved hvordan dette skal gøres...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. maj 2003 - 11:48 #1
Skærmen skal tilslutte dogstationen
Strøm tilsluttes
Mus tilsluttes
Bærbar sættes i dogstationen
Avatar billede kujon Nybegynder
15. maj 2003 - 11:55 #2
sådan den man kan benytte sin stationær.-.- og når man så skal bruge sin bærbare.. sætter man den i dogstationen
Avatar billede tlaursen Nybegynder
15. maj 2003 - 11:55 #3
Hvis du vil forbinde docking stationen med den stationære, skal du oprette netværk mellem dem. Det er jo 2 selvstændige PC'ere du har.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2003 - 11:56 #4
Du tilslutter ikke docking stationen til din stationære.

Den tilslutter du din bærbare.

En docking station er blot et forbindelsesled mellem din bærbare og en stationær skærm/keyboard/mus.

Hvis du skal have forbindelse til din stationære computer, skal du gøre det på normal vis via et netværkskabel eller lignende.
Avatar billede kujon Nybegynder
15. maj 2003 - 12:01 #5
det jeg mener er... hvordan gør jeg det sådan jeg ikke skal ha to skærme stående på mit bord.... da miin datter bruger den stationære om dagen... og når jeg kommer hjem fra arbejde... vil jeg gerne smide min bærebare i dogstionen... sådan jeg har bedre arbejdsforhold... større skærm, større tastatur osv... kan man ikke det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2003 - 12:02 #6
En af de mest almindelige måder at benytte en dockingstation på, er i øvrigt at få fat på en såkaldt switchboks, så du med en knap kan skifte mellem din stationære og bærbare på skærm/keyboard/mus.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2003 - 12:06 #7
Tag et kig på www.edbpriser, under Hardware og under Switchbokse.

Det er en af dem du skal have fat på. Men foruden selve switchboksen skal du også bruge kabler til den, så løsningen løber desværre op omkring kr. 1000,-.

Alternativt skal du selv skifte kablerne over fra din stationære til docking stationen, når du skal bruge den. Og tro mig - det bliver man MEGET hurtigt træt af.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2003 - 12:06 #8
www.edbpriser.dk at forstå selvfølgelig :-)
Avatar billede kujon Nybegynder
15. maj 2003 - 12:15 #9
tak ole...
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2003 - 12:15 #10
Avatar billede kujon Nybegynder
15. maj 2003 - 12:16 #11
gi et svar og du får points
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2003 - 15:17 #12
Svar.

Jeg kører i øvrigt selv løsnigen derhjemme, foruden at min switchboks har 4 indgange. Jeg har så også et sæt løse ledninger liggende, så når jeg får en computer "til service", er det bare at hugge den i. Skal min kone så bruge sin pc, er det at skifte over i en fart. En rigtig god (men desværre lidt dyr) løsning.

Og i øvrigt - kører du Win9x eller NT4, bør du holde dig fra switchbokse med manuelle omskiftere. Musen har det med at stå af på disse operativsystemer, når det er manuel kontakt. (et eller andet med at der skal holdes spænding på museporten, for at det virker.)